Zamknięcie roku 2018 - ujęcie podatkowe i bilansowe - Wisła - Szkolenia podatki i rachunkowość

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Zamknięcie roku 2018 - ujęcie podatkowe i bilansowe

4 dni - Hotel Gołębiewski**** z wycieczką do Czech (Morawski Kras)

O szkoleniu

Celem szkolenia "Zamknięcie roku 2018 (Bilans 2018)" jest aktualizacja wiedzy o zasadach i zmianach w przepisach dotyczących sporządzania rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego jednostek gospodarczych. Podczas szkolenia zostaną wyjaśnione wszystkie problemy związane z bilansowym i podatkowym zamknięciem roku poprzez omówienie zagadnień w ujęciu praktycznym, wskazanie istotnych przykładów orzecznictwa sądów i interpretacji organów podatkowych.

Szkolenie "Bilans 2018" adresowane jest do kadry kierowniczej i pracowników pionów finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, pracowników i właścicieli biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe.

Program

Część bilansowa

1. Zmiany w regulacjach prawnych

  • zmiany ustawy dotyczące wyboru i współpracy z biegłym rewidentem – skutki zmian ustawy o rachunkowości w związku ze zmianą ustawy o biegłych rewidentach
  • sprawozdanie z działalności i jego rola – wykazywanie informacji niefinansowych, zwolnienia ze sporządzania sprawozdania, zawartość danych w informacjach niefinansowych – związane ze zmianą ustawy od 2018 roku
  • uproszczenia w sprawozdaniach finansowych
  • sprawozdanie jednostek pożytku publicznego – załącznik 6.
  • zagadnienia podmiotów powiązanych
  • sprawozdanie z płatności na rzecz administracji publicznej
  • podsumowanie zmian obowiązujących od 2018 roku

2. Dostosowanie polityki rachunkowości i ksiąg rachunkowych - co zrobić aby  uzyskać status zaufanego podatnika

  • przygotowanie ksiąg rachunkowych do bezpiecznej obsługi JPK
  • przegląd i aktualizacja polityki rachunkowości
  • czy księgi rachunkowe spełniają definicję ksiąg podatkowych
  • rola spójności danych w księgach rachunkowych

3. Zagadnienia szczegółowe

  • wycena bilansowa poszczególnych składników bilansu z uwzględnieniem metod fakultatywnych i ich wpływ na prezentację sytuacji finansowej podmiotu
  • wartości niematerialne i prawne – definicje, wycena, powiązania z pozostałymi częściami sprawozdania finansowego
  • KSR 11 – środki trwałe, środki trwałe w budowie- definicje, wycena, powiązania z pozostałymi częściami sprawozdania finansowego
  • inwestycje długo i krótkoterminowe, w tym instrumenty finansowe – definicje, wycena, powiązania z pozostałymi częściami sprawozdania finansowego
  • współmierność przychodów i kosztów – charakterystyka rozliczeń międzyokresowych kosztów i przychodów
  • kalkulacja kosztu wytworzenia, ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – podstawowe założenia projektu standardu
  • działalność rolna – podstawowe założenia projektu standardu
  • rodzaje zobowiązań i ich rola i wpływ na wyniki firmy
  • charakterystyka rezerw na zobowiązania- zasady tworzenia, ujawnianie, wycena
  • kapitał własny (struktura, zmiany wynikające z nowelizacji kodeksu spółek handlowych, ujęcie akcji /udziałów własnych)
  • podstawowe kategorii wynikowe
  • przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej
  • pozostałe przychody i koszty operacyjne – definicja, charakterystyka
  • przychody i koszty finansowe – definicja, charakterystyka
  • powstawanie i rola wyników na poszczególnych poziomach rachunku zysków i strat

4. Procedura zamknięcia roku obrotowego – obowiązki kierownika jednostki

5. Nowe procedury badania sprawozdań finansowych przygotowanie jednostki do badania

Część podatkowa

I. PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH

1. Ogólne obowiązki związane z zamknięciem roku, sprawozdawczość podatkowa

  • Podatnicy CIT obowiązani do złożenia rocznego rozliczenia podatku
  • Podmioty zwolnione podmiotowo – zwolnienie a obowiązek złożenia zeznania
  • Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy oraz umowy międzynarodowe
  • Rok podatkowy i termin złożenia zeznania
  • Przychody wyłączone z opodatkowania – niepodlegające ustawie
  • Przychody nieuwzględniane w rozliczeniu rocznym ze względu na wyłączenie przedmiotowe
  • Formularze zeznań rocznych i inne dokumentacje; ewidencje rachunkowe jako podstawa do sporządzenia zeznania
  • Przekazanie sprawozdania finansowego, opinii i raportu podmiotu badającego oraz innych dokumentów
  • Obowiązki płatników po zakończeniu roku podatkowego
  • Dochody z zysków kapitałowych oraz dochody osiągnięte z innych źródeł przychodów
  • Limity wydatków niematerialnych i kosztów finansowania dłużnego w 2018
  • Inne zmiany w podatku CIT od 1 stycznia 2018r. mające wpływ na zamknięcie roku podatkowego

2. Przychody, w tym przychody na przełomie lat podatkowych, przykłady rozliczania mediów, usług budowlanych, refaktur

  • Moment powstania przychodów (przychody z działalności gospodarczej, wydanie rzeczy, wykonanie usługi, wystawienie faktury, zapłata) z uwzględnieniem zasad rozliczania korekt faktur sprzedaży
  • Katalog przychodów i wyłączenia
  • Przychody wyrażone w walucie obcej, kurs przeliczeniowy przy dostawie towarów, wykonaniu usługi, wystawieniu faktury
  • Świadczenia nieodpłatne i częściowo odpłatne , kiedy wykazać przychód? Na przykładach świadczeń otrzymywanych od kontrahentów, wspólników
  • Umorzone zobowiązania i przedawnione należności, kiedy wykazać koszt podatkowy a kiedy przychód podatkowy z uwzględnieniem dokonywanych odpisów aktualizujących

3. Koszty uzyskania przychodu

  • Koszty uzyskania przychodu, w tym koszty na przełomie lat podatkowych
  • Definicja kosztów uzyskania przychodu i zasady dokumentowania kosztów z uwzględnieniem zmian od 1 stycznia 2018 roku
  • Koszty bezpośrednie i pośrednie na przykładach
  • Koszty wytworzenia – ujęcie podatkowe, kiedy zwiększamy wartość początkową środka trwałego w aspekcie dokonywanych odpisów amortyzacyjnych podatkowo
  • Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodu
  • Samochody w firmie – nieodpłatne korzystanie, użyczenie, kilometrówka, leasing
  • Koszty uzyskania przychodów w orzecznictwie sądów oraz Interpretacjach podatkowych
  • Amortyzacja podatkowa i rozliczanie dotacji, leasing operacyjny i finansowy jako koszt podatkowy
  • Różnice kursowe
    • dodatnie i ujemne różnice kursowe w rozliczeniach podatkowych
  • Odliczenia od dochodu i podatku
    • straty z lat ubiegłych, zasady rozliczania i przedawnienia
    • darowizny, jak dokumentować?
    • podatek zapłacony za granicą, przykłady rozliczenia z polskim organem podatkowym, obowiązki w zakresie rozliczenia zagranicznych spółek kontrolowanych

4. Zryczałtowany podatek dochodowy tzw. podatek u źródła, kiedy podatnik występuje w roli płatnika?

5. Istotne zmiany od 2018 roku w możliwości stosowania zwolnienia z wpłaty zaliczek na podatek dochodowy

6. Obliczenie podatku- stawka podatku i odliczenia od dochodu

7. Obowiązki sprawozdawcze wynikające z Ordynacji Podatkowej

 

II. PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG

1. Powstanie obowiązku podatkowego w przypadku transakcji realizowanych na przełomie roku podatkowego

2. Prawidłowe dokumentowanie transakcji opodatkowanych podatkiem VAT

  • Faktura VAT
  • Faktura VAT korygująca
  • Nota korygująca
  • Kasa rejestrująca - paragony

3. Odliczanie podatku naliczonego

  • Zasady ogólne
  • Zasady szczególne
  • Kiedy nie możemy odliczyć podatku VAT
  • Odliczanie podatku VAT od samochodów

4. Roczna korekta podatku naliczonego

  • Podmioty zobligowane do rozliczania VAT za pomocą proporcji
  • Ustalenie proporcji, ustalenie prewspółczynnika
  • Korekta majątku trwałego na przykładzie samochodu i budynku
  • Skutki korekty rocznej dla podatku dochodowego

5. Raportowanie wyciągów bankowych - omówienie planowanych zmian

6. Split payment od 1 lipca 2018 roku, zasady i stosowanie

7. Najnowsze orzecznictwo oraz wybrane interpretacje

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu podatków

Doradca Podatkowy

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Posiada wieloletnią praktykę w spółkach audytorskich, duże doświadczenie w przeprowadzaniu nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych oraz dydaktyczne w szkołach wyższych.

Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów.

Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, rachunkowości oraz przekształceniach form organizacyjno-prawnych.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone profesjonalnie. Informacje przekazane obrazowo, poparte dodatkowymi materiałami. Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie

Agnieszka Dziwińska
Helden Helt & Fischer

Opinia:

Szkolenie na wysokim poziomie, spełniające wszelkie oczekiwania. Zajęcia dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta. Dużym plusem jest możliwość uzyskania obszernych konsultacji wg potrzeb Klienta.

Alicja Pląsek
Biuro Rachunkowe Alicja Pląsek

Opinia:

Szkolenie świetnie zorganizowane. Wykładowca poruszał tematy najbardziej aktualne i praktyczne

Alina Żukrowska
Lotos Kolej

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Ekspert Instytutu z zakresu rachunkowości

Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finanse, Dyplomowany Księgowy, Biegły Rewident

od 2004 – członek Krajowej Izby Biegłych Rewidentów
od 2004 – członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
od 2016 – biegły sądowy z zakresu rachunkowości

Doświadczenie zawodowe
  • w badaniu jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych
  • z zakresu połączeń, podziałów, przekształceń, opiniowania aportów – przygotowywanie opinii i ekspertyz na zlecenie sądów gospodarczych
  • w przeprowadzaniu przeglądów jednostek gospodarczych w tym spółek Skarbu Państwa, spółek celowych gmin i urzędów marszałkowskich
  • w zakresie wdrażania systemów informacyjnych rachunkowości
  • w prowadzeniu ksiąg rachunkowych podmiotów gospodarczych
  • w zakresie audytowania projektów finansowanych ze środków budżetu państwa oraz środków unijnych
  • w zakresie audytowania projektów inwestycyjnych

od 2009 - Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

  • prowadzenie specjalistycznych szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów na terenie całego kraju
  • współpraca z Komisją Egzaminacyjną przy Krajowej Izbie Biegłych Rewidentów (autor pytań z zakresu rachunkowości i kontroli wewnętrznej na egzaminach dla biegłych rewidentów)

od 2009 - Krajowa Izba Doradców Podatkowych

  • prowadzenie szkoleń z zakresu rachunkowości i podatków dla doradców podatkowych

od 2009 - członek zarządu Kancelarii Biegłych Rewidentów

od 2005 - wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

  • prowadzenie wykładów i ćwiczeń na kierunku rachunkowość i finanse z zakresu m.in: auditingu, międzynarodowych standardów rewizji finansowej, audytu zamówień publicznych, audytu finansowego, kontroli wewnętrznej, zintegrowanego systemu kontroli wewnętrznej, procedur kontroli podatkowej i skarbowej, kontroli podatkowej, zaawansowanej rachunkowości i rachunkowości w małym i średnim przedsiębiorstwie, rachunkowości komputerowej
    - prowadzenie zajęć w ramach studiów podyplomowych z zakresu m.in: auditingu, kontroli wewnętrznej, outsourcingu usług księgowych, etyki, Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej

od 2004 - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce

  • członek Zarządu
  • członek Komisji Egzaminacyjnej w zakresie certyfikacji zawodu księgowego (autor pytań egzaminacyjnych)
  • prowadzenie specjalistycznych szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów na terenie całego kraju
  • prowadzenie specjalistycznych szkoleń oraz kursów z zakresu rachunkowości dla służb finansowo-księgowych
Opinie o wykładowcy

Opinia:

Duża wiedza osoby prowadzącej, kompetentna. Zawsze udzielała odpowiedzi na zadawane pytania. Materiał szkoleniowy przygotowany w 100%, zawierał wszystkie zmiany i wyczerpujące informacje

Opinia:

Szkolenie bardzo profesjonalne

Alina Żukrowska
Lotos Kolej

Opinia:

Szkolenie merytoryczne, wykładowca bardzo dobrze przygotowany

Genowefa Szymańska
Lotos Kolej

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Wisła
Termin: 2018-11-13 — 2018-11-16 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

Istnieje możliwość skorzystania z transportu. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

13.11.2018
20.00 – kolacja w hotelu

14.11.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – wycieczka

15.11.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja w karczmie

16.11.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • wycięczkę
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel w parku wodnym TROPIKANA
  • bon o wartości do 150 zł do wykorzystania na wybrane zabiegi SPA

UWAGA

Istnieje możliwość udziału w szkoleniu bez wycieczki z rozszerzoną częścią merytoryczną. Dla osób zainteresowanych takim wariantem przygotowujemy indywidualny harmonogram. Podana cena nie obejmuje wówczas kosztów noclegu oraz wyżywienia.

Hotel Gołębiewski****

Hotel Gołębiewski**** usytuowany jest na stoku Bukowej (713 m n.p.m.) w północnej części miasta na prawym brzegu Wisły.

Swoje malownicze położenie Hotel zawdzięcza otaczającym go pasmom Beskidu Śląskiego poprzecinanym uroczymi dolinami, strumieniami i potokami.

Hotel posiada 564 pokoje.

Każdy pokój wyposażony jest w:

  • dwa oddzielne łóżka
  • szafę wnękową
  • telefon
  • Wi-Fi (w części pokoi)
  • telewizor
  • łazienkę z kabiną prysznicową
  • suszarkę do włosów

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Wisla/Wisla-hotel.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Wisla/Wisla-zima.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Wisla/Wisla-pokoj2.jpg

PARK WODNY TROPIKANA

Do dyspozycji Gości są:

  • Sauny suche i parowa
  • Grota śnieżna
  • Grota solna
  • Tężnia
  • Jacuzzi

Centrum SPA

Goście SPA mogą czuć się komfortowo i bezpiecznie - zabiegi wykonuje profesjonalnie wyszkolony i wyspecjalizowany personel. Można zaczerpnąć fachowej porady kosmetycznej oraz spędzić wiele niezapomnianych chwil.

To co wyróżnia nasze SPA to przestronność, nowoczesne wnętrza, duże okna w każdym gabinecie co pozwala Gościom nie tylko rozkoszować się zabiegami ale również podziwiać w trakcie ich trwania krajobraz Wisły.

Instytut SPA zajmuje 900 m2. Znajdują się w nim gabinety kosmetyczne profesjonalnie wyposażone w nowoczesną aparaturę wspomagającą pielęgnację twarzy (m.in. mikrodermabrazja, peeling kawiatacyjny). Instytut oferuje zabiegi dla każdego typu cery, dla Pań i Panów w różnym przedziale wiekowym - począwszy od zabiegów oczyszczających, przez pielęgnacje aż po specjalistyczne zabiegi regeneracji i odmładzania. Znajdują się tu również stanowiska do manicure (szereg usług z zakresu pielęgnacji dłoni i paznokci), gabinety do pedicure (pedicure wykonywany jest profesjonalnymi frezarkami na nowoczesnych fotelach z masażem).

Ponadto do dyspozycji Gości są gabinety odnowy biologicznej wyposażone w najwyższej jakości aparaturę:

  • KAPSUŁY WELLNESS z sauną parową, podczerwienią, koloroterapią, prysznicem Vichy, masażem wibracyjnym i aromaterapią
  • POWER SLIM STUDIO - niezwykłą skuteczność w odchudzaniu i pielęgnacji skóry zawdzięcza jonizacji i energi podczerwieni
  • wielofunkcyjny aparat BEAUTIFULL - do terapii prądami za pomocą którego wykonywana jest: elektrostymulacja, elektroscultur, drenaż limfatyczny oraz zabiegi stymulujące wzrost mięśni polecane dla mężczyzn
  • aparat do masażu wyszczuplającego THALGO TACH

Dużym zainteresowaniem Gości cieszą się masaże relaksacyjno - pielęgnacyjne (masaż De La Mer, masaż gorącymi kamieniami SHI TAO, masaż indonezyjski z użyciem gorących stempli, masaż czekoladowy, masaż aromatyczny, masaż Shiatsu, Ayurveda - masaż głowy twarzy i ciała na bazie dużej ilości ciepłego oleju sezamowego) oraz różnego rodzaju masaże aromatyczne.

Instytut oferuje również masaże specjalistyczne (zdrowotne, lecznicze, antycelulitowe) wykonywane przez wykwalifikowanych masażystów.

Morawski Kras

Morawski Kras - zachwyca licznymi wychodniami skalnymi, przepaściami, żlebami, tajemniczością jaskiń, podziemnych korytarzy i bogatą szatą naciekową w podziemiach krasu.

W programie wycieczki:

  • przepaść Macocha (widok na dawne dno jaskini 138m w dół)
  • zjazd kolejką gondolową do Pustego Żlebu
  • zwiedzanie jaskini Punkevni (część trasy zwiedzania pokonuje się płynąć łódka podziemnym korytem rzeczki Punkvy)
  • zwiedzanie zabytkowej części miasta Ołomuniec, byłej stolicy Moraw
    • dolny i górny rynek
    • ratusz z zegarem astronomicznym
    • kościół św. Maurycego
    • kolumna św. Trójcy wpisana do UNESCO

http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/d9a40b669a802a7587ff71a7d99d5f14.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/4e4d8f9f7c3be442fd28003d58ceb0d5.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/b168b52e0814c17974bf30aebe45a12c.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/9bdfb97edb40c73c724cfa6f65a3ccba.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/80359199dd8965a4ff878ad63863af46.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/ea871a0a9ed900facf7575bfe6c419ac.jpg

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY