Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce - Wisła - Szkolenia kadry i płace

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce

z uwzględnieniem RODO

4 dni - Hotel Gołębiewski**** z wycieczką do Czech (Morawski Kras)

O szkoleniu

Celem szkolenia "Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce" jest zaprezentowanie najnowszych zmian w prawie pracy.
Szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych z uwzględnieniem najnowszych stanowisk MRPiPS oraz PIP. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących pogłębić swoją wiedzę z tematyki Prawa pracy, osób pracujących w działach personalnych jak i doświadczonych praktyków.

Program

I. Nowe zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej
zmiany od 01 stycznia 2019 r.

1. Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej na bazie projektu zmian rozporządzenia MRPiPS w sprawie dokumentacji pracowniczej

  • akta osobowe prowadzone w 4 częściach (A B C D)
  • poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe)
  • co obejmuje dokumentacja pracownicza w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (szczegółowy katalog dokumentacji obowiązujący od 01 stycznia 2019 r.
  • okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z przepisów
  • doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej
  • wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej

2. Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją
Nowe obowiązki pracodawcy od 01 stycznia 2019 r.
zmiany w ustawie Kodeks Pracy

  • prowadzenie dokumentacji w formie papierowej lub elektronicznej
  • nowe okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • nowe obowiązki pracodawcy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
  • obowiązek niszczenia dokumentacji pracowniczej
  • obowiązki pracodawcy w stosunku do pracowników i byłych pracowników w związku ze zmianą postaci przechowywania dokumentacji pracowniczej

Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych
zmiana w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych

  • skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych a nowe dokumenty ZUS OSW RIA

Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia
zmiany w ustawie Kodeks Pracy

  • formy wypłaty wynagrodzenia od 01 stycznia 2019 r.

II. Dokumentacja kadrowa oraz ZFŚS w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO
zmiany od 25 maja 2018 r. 

1. Pozyskiwanie danych osobowych w procesie rekrutacji

2. Pozyskiwanie danych osobowych podczas przebiegu zatrudnienia

3. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej a ochrona danych osobowych

  • akta osobowe (możliwość przechowywania CV, listów motywacyjnych, ksero dowodu osobistego, prawa jazdy, aktów urodzenia, zgonu itp.)
  • przechowywanie dokumentów związanych z udzieleniem pracownikom m.in. urlopów okolicznościowych, wychowawczych, rodzicielskich
  • prowadzenie list obecności w świetle RODO

4. Dane osobowe gromadzone w związku z tworzeniem ZFŚS

  • obowiązek informacyjny w procesie przetwarzania danych
  • omówienie planowanych zmian do ustawy o ZFŚS
  • sposoby pozyskiwania przez pracodawcę i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych

III. Koniec limitów umów zawartych na czas określony trwających lub zawartych
w dniu 22 lutego 2018 r.

1. umowy na czas określony objęte limitem 3/33

2. skutki naruszenia limitu 3/33

3. wypowiedzenie umowy a przekroczenie limitu 33 miesięcy

4. obowiązki pracodawcy w związku z przekształceniem umów na czas określony od 22 listopada 2018 r.

IV. Praktyczne aspekty rozliczania czasu pracy w różnych systemach czasu pracy

1. Sporządzanie rozkładów czasu pracy

  • w jakich sytuacjach powstaje obowiązek tworzenia rozkładów czasu pracy
  • w jaki sposób i w jakim terminie należy przekazać rozkład czasu pracy pracownikowi
  • kiedy pracodawca będzie miał możliwość zmiany rozkładu czasu pracy

2. Odpracowanie wyjść prywatnych

3. Zatrudnienie lub zwolnienie w trakcie okresu rozliczeniowego

  • rozwiązanie umowy o pracę w trakcie okresu rozliczeniowego skutkujące wypłatą dodatkowego wynagrodzenia wraz z dodatkiem
  • niedopracowanie godzin w związku z nierównomiernym rozkładem czasu pracy na poszczególne miesiące danego okresu rozliczeniowego

4. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych

  • prawidłowe ustalenie nadgodzin „dobowych i średniotygodniowych”
  • wysokość dodatku

5. Jak nieobecności w pracy wpływają na kwalifikację nadgodzin

V. Obowiązki pracodawcy w związku z ustaniem stosunku pracy

1. Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę

2. Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

3. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

4. Świadectwo pracy

  • terminy na wydanie świadectwa pracy
  • żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika
  • treść świadectwa pracy

Zakładowa Działalność Socjalna w 2018 r. i 2019 r. w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO oraz zmian w zasadach opodatkowania świadczeń

1. Nowe odpisy w 2019 r.

  • wysokość odpisów w 2019 roku

2. Osoby uprawnione do pomocy z ZFŚS

  • krąg osób uprawnionych – definicja członków rodzin
  • osoby na urlopach bezpłatnych wychowawczych macierzyńskich

3. Ustawowy zakres działalności socjalnej z uwzględnieniem ostatnich zmian

  • na jakie usługi mogą być przeznaczane środki ZFŚS
  • pożyczki na cele mieszkaniowe

4. Badanie sytuacji życiowej osób uprawnionych w świetle znowelizowanych przepisów rozporządzenia unijnego RODO – zmiany od 25 maja 2018 r.

  • uaktualnienie zapisów regulaminu
  • omówienie zmian ustawy o ZFŚS
  • sposoby pozyskiwania przez pracodawcę i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych
  • jakie dane można pozyskiwać w związku z wejściem w życiem rozporządzenia o ochronie danych osobowych
  • czy potrzebna jest zgoda członków rodziny na przetwarzanie danych w świetle nowych przepisów
  • program 300+ / 500+ a badanie sytuacji życiowej

5. Opodatkowanie świadczeń z ZFŚS i gromadzenie dokumentów w świetle przepisów rozporządzenia RODO
zmiany w opodatkowaniu świadczeń od 01 stycznia 2018 r.

Prowadzący

Ekspert Instytutu ds. prawa pracy

Prawnik

Były Wykładowca:

  • Studia Podyplomowe: Doradztwo Zawodowe w ramach Działania SPO RZL „Rozwój i modernizacja instrumentów rynku pracy” - współorganizator: Fundacja Gospodarcza w Gdyni
  • Studium Menadżerskie Mini MBA - Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania przy Uniwersytecie Łódzkim
Uprawnienia
  • Certyfikat Praktycznego Zarządzania Personelem (Akademia PARP)
  • Uprawnienia pedagogiczne w zakresie kształcenia osób dorosłych (Centrum Kształcenia Kadr)
  • szkolenie z zakresu prawa pracy - Państwowa Inspekcja Pracy we Wrocławiu (2001-2003)
Doświadczenie zawodowe

Zdobywała od 1987 roku, m. in. pracując w:

  • Państwowej Inspekcji Pracy (11 lat)
    • inspektor pracy
    • podinspektor
    • starszy inspektor pracy
    • pracownik ds. porad prawnych
  • Dyrektor Zarządzania Zasobami Ludzkimi w podmiocie produkcyjnym zatrudniającym kilka tysięcy pracowników

Szkolenia prowadzi od 1999 roku.

Wybrane publikacje

Autorka książek „Związki zawodowe w firmie” i „Czas pracy w zakładach opieki zdrowotnej” oraz artykułów do poradników Wydawnictwa Verlag Dashofer: "Kadry i Płace" oraz "Prawo w działalności związkowej" zamieszczanych regularnie od 2006 do chwili obecnej.

Najnowsze publikacje książkowe autorki we współpracy z ODDK sp. z o.o. sp. k.:

  • "Kodeks pracy z ustawą zasiłkową z komentarzem do nowych uprawnień rodzicielskich obowiązujących od 17 czerwca 2013 r. " - zawiera omówienie zmian z przykładami i nowymi wzorami dokumentów (czerwiec 2013)
  • "Urlopy i zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy" (lipiec 2013)
Opinie o wykładowcy

Opinia:

Bardzo rzeczowe podejście, dużo informacji przekazywanych w przystępny sposób. Prowadząca otwarta na pytania i wątpliwości.

Agnieszka Remiasz
ENEA Operator

Opinia:

Szkolenie daje dużą dawkę wiedzy. Zdecydowanym atutem jest bardzo dobra znajomość tematu przez wykładowcy i duża otwartość na dyskusje, doradzanie w trudnych kwestiach.

Aleksandra Gołacka
DOVISTA Polska

Opinia:

Wykładowca z dużą wiedzą praktyczną, bardzo zaangażowany w temat i prowadzenie szkolenia.

Joanna Duda
Grupa Allegro

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Wisła
Termin: 2018-12-04 — 2018-12-07 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

Istnieje możliwość skorzystania z transportu. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

04.12.2018
20.00 – kolacja w hotelu

05.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – wycieczka

06.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja w karczmie

07.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • kolację w regionalnej karczmie
  • wycieczkę
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel w parku wodnym TROPIKANA
  • bon o wartości do 150 zł do wykorzystania na wybrane zabiegi SPA

UWAGA

Istnieje możliwość udziału w szkoleniu bez wycieczki z rozszerzoną częścią merytoryczną. Dla osób zainteresowanych takim wariantem przygotowujemy indywidualny harmonogram. Podana cena nie obejmuje wówczas kosztów noclegu oraz wyżywienia.

Hotel Gołębiewski****

Hotel Gołębiewski**** usytuowany jest na stoku Bukowej (713 m n.p.m.) w północnej części miasta na prawym brzegu Wisły.

Swoje malownicze położenie Hotel zawdzięcza otaczającym go pasmom Beskidu Śląskiego poprzecinanym uroczymi dolinami, strumieniami i potokami.

Hotel posiada 564 pokoje.

Każdy pokój wyposażony jest w:

  • dwa oddzielne łóżka
  • szafę wnękową
  • telefon
  • Wi-Fi (w części pokoi)
  • telewizor
  • łazienkę z kabiną prysznicową
  • suszarkę do włosów

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Wisla/Wisla-hotel.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Wisla/Wisla-zima.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Wisla/Wisla-pokoj2.jpg

PARK WODNY TROPIKANA

Do dyspozycji Gości są:

  • Sauny suche i parowa
  • Grota śnieżna
  • Grota solna
  • Tężnia
  • Jacuzzi

Centrum SPA

Goście SPA mogą czuć się komfortowo i bezpiecznie - zabiegi wykonuje profesjonalnie wyszkolony i wyspecjalizowany personel. Można zaczerpnąć fachowej porady kosmetycznej oraz spędzić wiele niezapomnianych chwil.

To co wyróżnia nasze SPA to przestronność, nowoczesne wnętrza, duże okna w każdym gabinecie co pozwala Gościom nie tylko rozkoszować się zabiegami ale również podziwiać w trakcie ich trwania krajobraz Wisły.

Instytut SPA zajmuje 900 m2. Znajdują się w nim gabinety kosmetyczne profesjonalnie wyposażone w nowoczesną aparaturę wspomagającą pielęgnację twarzy (m.in. mikrodermabrazja, peeling kawiatacyjny). Instytut oferuje zabiegi dla każdego typu cery, dla Pań i Panów w różnym przedziale wiekowym - począwszy od zabiegów oczyszczających, przez pielęgnacje aż po specjalistyczne zabiegi regeneracji i odmładzania. Znajdują się tu również stanowiska do manicure (szereg usług z zakresu pielęgnacji dłoni i paznokci), gabinety do pedicure (pedicure wykonywany jest profesjonalnymi frezarkami na nowoczesnych fotelach z masażem).

Ponadto do dyspozycji Gości są gabinety odnowy biologicznej wyposażone w najwyższej jakości aparaturę:

  • KAPSUŁY WELLNESS z sauną parową, podczerwienią, koloroterapią, prysznicem Vichy, masażem wibracyjnym i aromaterapią
  • POWER SLIM STUDIO - niezwykłą skuteczność w odchudzaniu i pielęgnacji skóry zawdzięcza jonizacji i energi podczerwieni
  • wielofunkcyjny aparat BEAUTIFULL - do terapii prądami za pomocą którego wykonywana jest: elektrostymulacja, elektroscultur, drenaż limfatyczny oraz zabiegi stymulujące wzrost mięśni polecane dla mężczyzn
  • aparat do masażu wyszczuplającego THALGO TACH

Dużym zainteresowaniem Gości cieszą się masaże relaksacyjno - pielęgnacyjne (masaż De La Mer, masaż gorącymi kamieniami SHI TAO, masaż indonezyjski z użyciem gorących stempli, masaż czekoladowy, masaż aromatyczny, masaż Shiatsu, Ayurveda - masaż głowy twarzy i ciała na bazie dużej ilości ciepłego oleju sezamowego) oraz różnego rodzaju masaże aromatyczne.

Instytut oferuje również masaże specjalistyczne (zdrowotne, lecznicze, antycelulitowe) wykonywane przez wykwalifikowanych masażystów.

Morawski Kras

Morawski Kras - zachwyca licznymi wychodniami skalnymi, przepaściami, żlebami, tajemniczością jaskiń, podziemnych korytarzy i bogatą szatą naciekową w podziemiach krasu.

W programie wycieczki:

  • przepaść Macocha (widok na dawne dno jaskini 138m w dół)
  • zjazd kolejką gondolową do Pustego Żlebu
  • zwiedzanie jaskini Punkevni (część trasy zwiedzania pokonuje się płynąć łódka podziemnym korytem rzeczki Punkvy)
  • zwiedzanie zabytkowej części miasta Ołomuniec, byłej stolicy Moraw
    • dolny i górny rynek
    • ratusz z zegarem astronomicznym
    • kościół św. Maurycego
    • kolumna św. Trójcy wpisana do UNESCO

http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/d9a40b669a802a7587ff71a7d99d5f14.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/4e4d8f9f7c3be442fd28003d58ceb0d5.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/b168b52e0814c17974bf30aebe45a12c.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/9bdfb97edb40c73c724cfa6f65a3ccba.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/80359199dd8965a4ff878ad63863af46.jpg http://www.watra.com.pl/files/galeria/11/ea871a0a9ed900facf7575bfe6c419ac.jpg

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY