Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce - Krynica Zdrój - Szkolenia kadry i płace

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce

z uwzględnieniem RODO

4 dni - Hotel Czarny Potok Resort SPA & Conference**** z wycieczką do Czech

O szkoleniu

Celem szkolenia "Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce" jest zaprezentowanie najnowszych zmian w prawie pracy.
Szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych z uwzględnieniem najnowszych stanowisk MRPiPS oraz PIP. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących pogłębić swoją wiedzę z tematyki Prawa pracy, osób pracujących w działach personalnych jak i doświadczonych praktyków.

Program

I. Nowe zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej
zmiany od 01 stycznia 2019 r.

1. Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej na bazie projektu zmian rozporządzenia MRPiPS w sprawie dokumentacji pracowniczej

  • akta osobowe prowadzone w 4 częściach (A B C D)
  • poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe)
  • co obejmuje dokumentacja pracownicza w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (szczegółowy katalog dokumentacji obowiązujący od 01 stycznia 2019 r.
  • okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z przepisów
  • doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej
  • wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej

2. Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją
Nowe obowiązki pracodawcy od 01 stycznia 2019 r.
zmiany w ustawie Kodeks Pracy

  • prowadzenie dokumentacji w formie papierowej lub elektronicznej
  • nowe okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • nowe obowiązki pracodawcy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
  • obowiązek niszczenia dokumentacji pracowniczej
  • obowiązki pracodawcy w stosunku do pracowników i byłych pracowników w związku ze zmianą postaci przechowywania dokumentacji pracowniczej

Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych
zmiana w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych

  • skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych a nowe dokumenty ZUS OSW RIA

Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia
zmiany w ustawie Kodeks Pracy

  • formy wypłaty wynagrodzenia od 01 stycznia 2019 r.

II. Dokumentacja kadrowa oraz ZFŚS w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO
zmiany od 25 maja 2018 r. 

1. Pozyskiwanie danych osobowych w procesie rekrutacji

2. Pozyskiwanie danych osobowych podczas przebiegu zatrudnienia

3. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej a ochrona danych osobowych

  • akta osobowe (możliwość przechowywania CV, listów motywacyjnych, ksero dowodu osobistego, prawa jazdy, aktów urodzenia, zgonu itp.)
  • przechowywanie dokumentów związanych z udzieleniem pracownikom m.in. urlopów okolicznościowych, wychowawczych, rodzicielskich
  • prowadzenie list obecności w świetle RODO

4. Dane osobowe gromadzone w związku z tworzeniem ZFŚS

  • obowiązek informacyjny w procesie przetwarzania danych
  • omówienie planowanych zmian do ustawy o ZFŚS
  • sposoby pozyskiwania przez pracodawcę i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych

III. Koniec limitów umów zawartych na czas określony trwających lub zawartych
w dniu 22 lutego 2018 r.

1. umowy na czas określony objęte limitem 3/33

2. skutki naruszenia limitu 3/33

3. wypowiedzenie umowy a przekroczenie limitu 33 miesięcy

4. obowiązki pracodawcy w związku z przekształceniem umów na czas określony od 22 listopada 2018 r.

IV. Praktyczne aspekty rozliczania czasu pracy w różnych systemach czasu pracy

1. Sporządzanie rozkładów czasu pracy

  • w jakich sytuacjach powstaje obowiązek tworzenia rozkładów czasu pracy
  • w jaki sposób i w jakim terminie należy przekazać rozkład czasu pracy pracownikowi
  • kiedy pracodawca będzie miał możliwość zmiany rozkładu czasu pracy

2. Odpracowanie wyjść prywatnych

3. Zatrudnienie lub zwolnienie w trakcie okresu rozliczeniowego

  • rozwiązanie umowy o pracę w trakcie okresu rozliczeniowego skutkujące wypłatą dodatkowego wynagrodzenia wraz z dodatkiem
  • niedopracowanie godzin w związku z nierównomiernym rozkładem czasu pracy na poszczególne miesiące danego okresu rozliczeniowego

4. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych

  • prawidłowe ustalenie nadgodzin „dobowych i średniotygodniowych”
  • wysokość dodatku

5. Jak nieobecności w pracy wpływają na kwalifikację nadgodzin

V. Obowiązki pracodawcy w związku z ustaniem stosunku pracy

1. Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę

2. Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

3. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

4. Świadectwo pracy

  • terminy na wydanie świadectwa pracy
  • żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika
  • treść świadectwa pracy

Zakładowa Działalność Socjalna w 2018 r. i 2019 r. w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO oraz zmian w zasadach opodatkowania świadczeń

1. Nowe odpisy w 2019 r.

  • wysokość odpisów w 2019 roku

2. Osoby uprawnione do pomocy z ZFŚS

  • krąg osób uprawnionych – definicja członków rodzin
  • osoby na urlopach bezpłatnych wychowawczych macierzyńskich

3. Ustawowy zakres działalności socjalnej z uwzględnieniem ostatnich zmian

  • na jakie usługi mogą być przeznaczane środki ZFŚS
  • pożyczki na cele mieszkaniowe

4. Badanie sytuacji życiowej osób uprawnionych w świetle znowelizowanych przepisów rozporządzenia unijnego RODO – zmiany od 25 maja 2018 r.

  • uaktualnienie zapisów regulaminu
  • omówienie zmian ustawy o ZFŚS
  • sposoby pozyskiwania przez pracodawcę i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych
  • jakie dane można pozyskiwać w związku z wejściem w życiem rozporządzenia o ochronie danych osobowych
  • czy potrzebna jest zgoda członków rodziny na przetwarzanie danych w świetle nowych przepisów
  • program 300+ / 500+ a badanie sytuacji życiowej

5. Opodatkowanie świadczeń z ZFŚS i gromadzenie dokumentów w świetle przepisów rozporządzenia RODO
zmiany w opodatkowaniu świadczeń od 01 stycznia 2018 r.

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu prawa pracy

Absolwentka:

  • Uniwersytet Opolski - studia magisterskie
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    • Nowoczesne Zarządzanie kadrami - studia podyplomowe
    • Zarządzanie w sektorze publicznym - studia podyplomowe
    • MEDIATOR (Master of Business Mediation) - studia podyplomowe
Specjalizacja
  • rozliczenie z ZUS i US
  • umowy
  • wynagrodzenia
  • program Płatnik
  • Zakładowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Doświadczenie zawodowe

Zdobywała na różnych stanowiskach, zaczynając od szeregowego pracownika działów księgowych oraz kadrowo-płacowych, kończąc na dyrektorze zarządzającym.

Informacje ogólne

Miejscowość: Krynica Zdrój
Termin: 2018-12-04 — 2018-12-07 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

Istnieje możliwość skorzystania z transportu. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

04.12.2018
20.00 – kolacja w hotelu

05.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – wycieczka

06.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja

07.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • wycieczkę
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel

UWAGA

Istnieje możliwość udziału w szkoleniu bez wycieczki z rozszerzoną częścią merytoryczną. Dla osób zainteresowanych takim wariantem przygotowujemy indywidualny harmonogram. Podana cena nie obejmuje wówczas kosztów noclegu oraz wyżywienia.

Hotel Czarny Potok Resort SPA & Conference****

Hotel Czarny Potok Resort Spa & Conference urzeka nowoczesną architekturą oraz wyrafinowanym wnętrzem. Komfortowe pokoje zaprojektowano w sposób idealnie harmonizujący nowoczesny design z wygodą oraz klimatem otoczenia. Wysoki standard obiektu, łatwy dostęp do sportu i kultury, liczne udogodnienia połączone z walorami okolicy stawiają Czarny Potok w czołówce najlepszych obiektów turystycznych. Pokoje zaprojektowano w sposób idealnie harmonizujący nowoczesny design z wygodą oraz klimatem otoczenia

Strefa Aqua to basen oraz wanna solankowa, sauny suche, łaźnie parowe oraz jacuzzi.

https://m40.targeo.pl/i/cache/vcard/16/02/01/hotel_1_.jpg

http://www.hotel-r.net/im/hotel/pl/czarny-potok-12.jpg

http://mlecznepodroze.pl/wp-content/uploads/2015/09/travelist-weekend11-10czarnypotok.jpg

https://u.profitroom.pl/2016.hotelczarnypotok.pl/uploads/RestauracjaKiepuraCzarnyPotokKrynica1.jpg

https://t-ec.bstatic.com/images/hotel/max1024x768/554/55465826.jpg

https://u.profitroom.pl/2016.hotelczarnypotok.pl/thumb/1200x630/uploads/SPA/ArturKopacz-_DSC1940_1_2_HDR.jpg

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY