Podatki - zmiany 2018/2019 w praktyce - Krynica Zdrój - Szkolenia podatki i rachunkowość

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Podatki - zmiany 2018/2019 w praktyce

4 dni - Hotel Czarny Potok Resort SPA & Conference**** z wycieczką do Czech

O szkoleniu

Przedmiotem szkolenia "Podatki - zmiany 2018/2019 w praktyce" jest przedstawienie uczestnikom najnowszych zmian w zakresie podatku VAT i CIT oraz Split payment oraz JPK. Szkolenie to także omawianie aktualnych problemów związanych z rozliczaniem podatków VAT i CIT, determinowanych w szczególności działaniem organów podatkowych oraz orzecznictwem Ministra Finansów, sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Szkolenie nakierowane jest na aspekty praktyczne, tj. zarówno przedstawienie danej problematyki, jak i możliwych sposobów postępowania z nią związanych. W trakcie szkolenia jego uczestnicy będą mieli również możliwość pozyskania informacji co do kierunków i sposobów podejmowania działań kontrolnych przez organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej, a także planowanych, kolejnych zmian w ustawie o VAT.

Program

Podatek VAT 2018/2019

I. Zmiany w podatku VAT 2018/2019

1. Split payment - „podzielona płatność”

  • istota Split payment
  • Split payment jako „dobrowolny przymus”
  • katalog transakcji podlegających Split payment
  • rodzaje podmiotów (podatnik VAT czynny, podatnik VAT zwolniony, konsument) a Split payment
  • rachunek VAT (zasady otwierania, prowadzenia rachunku VAT, koszty i opłaty)
  • realizacja płatności przy stosowaniu Split payment
  • korzyści dla nabywcy z tytułu stosowania Split payment
  • zasady korzystania ze środków znajdujących się na rachunku VAT

2. Pozostałe zmiany

  • System Teleinformatyczny Izby Rozliczeniowej (STIR)
  • stosowanie PKWiU w podatku VAT
  • kasy fiskalne – rozporządzenie MF z dnia 20 grudnia 2017 r. dot. zwolnień od kas fiskalnych
  • podwyżka stawki VAT z 8% do 23% na wybrane towary

3. Nowe wzory deklaracji VAT (obowiązują od 1 lipca 2018)

4. Planowane zmiany na II półrocze 2018/I półrocze 2019 dotyczące kas fiskalnych

  • modyfikacja zasad wystawiania faktur do transakcji udokumentowanej uprzednio paragonem
  • nowe sankcje w podatku VAT
  • NIP nabywcy w treści paragonu fiskalnego
  • kasy fiskalne a raportowanie on-line
  • ulga na zakup kasy fiskalnej
  • kara pieniężna za brak przeglądu technicznego kasy fiskalnej itd.

5. Pozostałe (wybrane) planowane zmiany

  • nowa definicja „pierwszego zasiedlenia” a zwolnienie od podatku VAT przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy o VAT
  • nowe wersje wzorów deklaracji VAT (omówienie nowych/zmienionych pozycji deklaracji)
  • zmiany w zakresie opodatkowania podatkiem VAT bonów/voucherów
  • standaryzacja faktur w relacji administracja publiczna–przedsiębiorca

II. Dokument MF opublikowany w dniu 25 kwietnia 2018 r. pt. „Metodyka w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów w transakcjach krajowych”

III. Wybrane, aktualne problemy na gruncie podatku VAT w kontekście bieżącego orzecznictwa organów podatkowych oraz sądów administracyjnych

  • związek pomiędzy nabywanymi towarami i usługami a działalnością opodatkowaną
  • działania w zakresie CSR
  • „korekta” podatku naliczonego przy imporcie usług, OO (art. 86 ust. 10b pkt 3 ustawy o VAT)
  • „preproporcja” (m.in. dopuszczalność wyboru innej metody obliczania preproporcji niż metody przewidziane w przepisach; dotacje a „preproporcja”itp.)
  • rozliczanie faktur korygujących
  • wystawienie faktury do paragonu a JPK
  • praktyka organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej w zakresie kwestionowania prawa do odliczenia podatku naliczonego
  • nabycie paliwa poprzez karty paliwowe (flotowe) (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • odliczanie podatku naliczonego a usługi gastronomiczne (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • moment wykonania usługi a obowiązek podatkowy (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • pozostałe zagadnienia

Podatek CIT 2018

I. Najważniejsze zmiany w podatku CIT od sierpnia 2017

1. Wprowadzenie jednorazowej amortyzacji nakładów na środki trwałe w kwocie do 100.000 PLN

Nowe zasady rozliczania podatku dochodowego w przypadku zakupu biletów u zagranicznych przewoźników lotniczych

II. Najważniejsze zmiany w podatku CIT, w 2018

1. Wprowadzenie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników posiadających nieruchomości komercyjne handlowo-usługowe oraz budynki sklasyfikowane jako biurowe

2. Zmiany w zakresie ulgi badawczo – rozwojowej

3. Ograniczenie tzw. zwolnienia dla dywidend

4. Wprowadzenie do ustawy o CIT nowego źródła przychodów - zyski kapitałowe

5. Nowa kategoria przychodowa – przychody z tytułu nieodpłatnego przekazania rzeczy i praw

6. Zmiany w zakresie możliwości zaliczania odsetek do kosztów podatkowych

7. Wprowadzenie limitu w zakresie kosztów uzyskania przychodów w odniesieniu do nabywanych usług niematerialnych

8. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku

9. Strata z tytułu zbycia wierzytelności kosztem w kwocie netto

10. Doprecyzowanie przepisów w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów ze zbycia wierzytelności oraz strat ze zbycia wierzytelności

11. Podwyższenie kwoty umożliwiającej jednorazową amortyzację do 10.000 PLN

12. Ograniczenie w możliwości zaliczania do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych / opłat licencyjnych w odniesieniu do wartości niematerialnych i prawnych (m.in. znaki towarowe) w przypadku, gdy kwota odpisów przekroczy przychód podmiotu zbywającego

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu podatków

Doradca Podatkowy

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Posiada wieloletnią praktykę w spółkach audytorskich, duże doświadczenie w przeprowadzaniu nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych oraz dydaktyczne w szkołach wyższych.

Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów.

Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, rachunkowości oraz przekształceniach form organizacyjno-prawnych.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone profesjonalnie. Informacje przekazane obrazowo, poparte dodatkowymi materiałami. Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie

Agnieszka Dziwińska
Helden Helt & Fischer

Opinia:

Szkolenie na wysokim poziomie, spełniające wszelkie oczekiwania. Zajęcia dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta. Dużym plusem jest możliwość uzyskania obszernych konsultacji wg potrzeb Klienta.

Alicja Pląsek
Biuro Rachunkowe Alicja Pląsek

Opinia:

Szkolenie świetnie zorganizowane. Wykładowca poruszał tematy najbardziej aktualne i praktyczne

Alina Żukrowska
Lotos Kolej

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Krynica Zdrój
Termin: 2018-09-04 — 2018-09-07 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 3190 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 3190 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

Istnieje możliwość skorzystania z transportu. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

04.09.2018
20.00 – kolacja w hotelu

05.09.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – wycieczka

06.09.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja

07.09.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • wycieczkę
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel

UWAGA

Istnieje możliwość udziału w szkoleniu bez wycieczki z rozszerzoną częścią merytoryczną. Dla osób zainteresowanych takim wariantem przygotowujemy indywidualny harmonogram. Podana cena nie obejmuje wówczas kosztów noclegu oraz wyżywienia.

Hotel Czarny Potok Resort SPA & Conference****

Hotel Czarny Potok Resort Spa & Conference urzeka nowoczesną architekturą oraz wyrafinowanym wnętrzem. Komfortowe pokoje zaprojektowano w sposób idealnie harmonizujący nowoczesny design z wygodą oraz klimatem otoczenia. Wysoki standard obiektu, łatwy dostęp do sportu i kultury, liczne udogodnienia połączone z walorami okolicy stawiają Czarny Potok w czołówce najlepszych obiektów turystycznych. Pokoje zaprojektowano w sposób idealnie harmonizujący nowoczesny design z wygodą oraz klimatem otoczenia

Strefa Aqua to basen oraz wanna solankowa, sauny suche, łaźnie parowe oraz jacuzzi.

https://m40.targeo.pl/i/cache/vcard/16/02/01/hotel_1_.jpg

http://www.hotel-r.net/im/hotel/pl/czarny-potok-12.jpg

http://mlecznepodroze.pl/wp-content/uploads/2015/09/travelist-weekend11-10czarnypotok.jpg

https://u.profitroom.pl/2016.hotelczarnypotok.pl/uploads/RestauracjaKiepuraCzarnyPotokKrynica1.jpg

https://t-ec.bstatic.com/images/hotel/max1024x768/554/55465826.jpg

https://u.profitroom.pl/2016.hotelczarnypotok.pl/thumb/1200x630/uploads/SPA/ArturKopacz-_DSC1940_1_2_HDR.jpg

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY