Prawo pracy 2020 w teorii i praktyce - Kołobrzeg - Szkolenia kadry i płace

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Prawo pracy 2020 w teorii i praktyce

Teraźniejszość i przyszłość

4 dni - Hotel Marine***** z wycieczką na Bornholm

O szkoleniu

CEL SZKOLENIA "Prawo Pracy 2020 w teorii i praktyce"

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom gruntowej wiedzy dotyczącej wprowadzonych zmian w prawie pracy oraz praktycznego wdrażania tych zmian, także w kontekście obowiązujących przepisów. Ponadto celem szkolenia jest także przedstawienie uczestnikom praktycznych rozwiązań w zakresie rozliczania czasu pracy pracowników zatrudnionych w różnych systemach i rozkładach czasu pracy.

Wiedza

Usystematyzowanie wiedzy nt. zakresu prowadzenia dokumentacji pracowniczej oraz obowiązków pracodawcy względem organów sprawujących kontrolę w tym zakresie.

Umiejętności

Prawidłowe prowadzenie dokumentacji pracowniczej, a także dokumentacji związanej z rozliczeniami z tytułu ubezpieczeń społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości oraz konieczności stosowania obowiązujących przepisów.

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących pogłębić swoją wiedzę na temat zmian w prawie pracy, osób pracujących w działach personalnych jak i doświadczonych praktyków.

Program

I. Dokumentacja kadrowa w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO na bazie najnowszych wyjaśnień Urzędu Ochrony Danych Osobowych

1. Zmiany w prawie pracy wynikające z przepisów o zmianie niektórych ustaw w związku zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679 (RODO)

  • zmiana katalogu danych osobowych, jakich pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o pracę oraz od pracownika
  • zgoda na przetwarzanie innych danych osobowych, brak zgody lub jej wycofanie, a konsekwencje dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie lub pracownika
  • okoliczności uzasadniające przetwarzanie danych biometrycznych i zasady ich przetwarzania
  • ograniczenie zakresu stosowania monitoringu oraz niezbędne uzgodnienia ze związkami zawodowymi albo przedstawicielami pracowników
  • zasady przechowywania orzeczeń i skierowań na badania lekarskie oraz trybu ich zwrot

2. Pozyskiwanie danych osobowych w procesie rekrutacji

  • gromadzenie danych w procesie rekrutacji
  • warunki wyrażenia zgody w dokumentach rekrutacyjnych
  • żądanie danych osobowych w aktualnym stanie prawnym i planowane zmiany dot. tych danych
  • zakończenie procesu rekrutacji - co ze złożonymi aplikacjami
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych procesach rekrutacji
  • jak długo można przetwarzać dane kandydatów na pracowników

3. Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ZFŚS

  • ZFŚS a zmiana przepisów związana z wdrożeniem RODO – oświadczenia, zgody, przetwarzanie danych oraz przyznawanie pomocy i świadczeń z Funduszu
  • jakie dane można pozyskiwać w związku ze stosowaniem rozporządzenia o ochronie danych osobowych
  • czy potrzebna jest zgoda członków rodziny na przetwarzanie danych w świetle nowych przepisów
  • na podstawie jakich przepisów pracodawca może żądać przedstawienia zaświadczenia o dochodach członków rodziny
  • stanowisko PUODO w sprawie przechowywania dokumentów składanych przez osoby uprawnione
  • obowiązek informacyjny

II. Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej

Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowniczej

1. akta osobowe prowadzone w 4 częściach (A B C D)

2. możliwość przechowywania dokumentów w innym porządku niż chronologiczny

3. poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe)

4. co obejmuje dokumentacja pracownicza w sprawach związanych ze stosunkiem pracy

5. okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z przepisów

Doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej

1. zasady doręczania zawiadomienia o odbiorze dokumentacji pracowniczej

2. warunki niemożności odbioru zawiadomienia

3. wydanie dokumentacji pracowniczej również osobom upoważniony 4. zasady odbioru dokumentacji pracowniczej

Wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej

1. dokumentacja przechowywana w postaci papierowej i elektronicznej

2. wniosek i termin na wydanie dokumentacji

3. wniosek w aktach osobowych

III. Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją

Obowiązki pracodawcy zmiany w ustawie Kodeks Pracy

1. prowadzenie dokumentacji w formie papierowej lub elektronicznej

2. zmiana formy prowadzenia dokumentacji pracowniczej

3. odróżnienie „formy elektronicznej” od „postaci elektronicznej” dokumentu

4. nowe okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej

5. nowe obowiązki pracodawcy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy

6. obowiązki pracodawcy w zakresie przechowywania dokumentacji

7. ponowne zatrudnienie pracownika a dokumentacja pracownicza

8. obowiązek niszczenia dokumentacji pracowniczej

9. obowiązki pracodawcy w stosunku do pracowników i byłych pracowników w związku ze zmianą postaci przechowywania dokumentacji pracowniczej

Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia zmiany w ustawie Kodeks Pracy

1. formy wypłaty wynagrodzenia

2. procedura postępowania pracodawcy wprowadzającego nowe przepisy dotyczące bezgotówkowej formy wypłaty wynagrodzenia

IV. Pozostałe zmiany

1. Zmiany w zasadach dokonywania potrąceń z wynagrodzenia i innych świadczeń w 2019 oraz odpowiedzialność za niedopełnienie obowiązków

  • zasady dopuszczalności potrąceń z wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz umów cywilnoprawnych – nowe granice i kwoty wolne od potrąceń
  • dokonywanie potrąceń z diet przysługujących z tytułu podróży służbowych
  • podniesienie wysokości grzywny wymierzonej przez komornika pracodawcy
  • sankcje dla pracodawców za nielegalne zatrudnianie pracowników będących dłużnikami alimentacyjnymi

2. Zmiany Kodeksu pracy oraz innych przepisów regulujących zagadnienia związane z prawem pracy wynikające z ustawy z dn. 16 maja 2019 o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019, poz. 1043) obowiązujące od 7 września 2019

  • otwarty katalog przyczyn dyskryminacji
  • uprawnienia pracowników – innych członków najbliższej rodziny, korzystających z urlopu macierzyńskiego lub urlopu rodzicielskiego (ochrona trwałości stosunku pracy i inne uprawnienia)
  • wzmocnienie ochrony przedemerytalnej pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę na czas określony
  • rozszerzenie kręgu osób uprawnionych do żądania odszkodowania z tytułu mobbingu
  • zmiany dotyczące wydawania świadectwa pracy (terminy wydawania i wnoszenie środków odwoławczych)
  • zmiana kodeksu pracy, w zakresie terminu przedawnienia roszczeń ze stosunku pracy

V. Obowiązki pracodawcy w związku z ustaniem stosunku pracy

1. Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę

2. Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

3. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

4. Świadectwo pracy

  • terminy na wydanie świadectwa pracy
  • żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika
  • treść świadectwa pracy

VI. Praktyczne aspekty rozliczania czasu pracy w różnych systemach czasu pracy

1. Sporządzanie rozkładów czasu pracy

  • w jakich sytuacjach powstaje obowiązek tworzenia rozkładów czasu pracy
  • w jaki sposób i w jakim terminie należy przekazać rozkład czasu pracy pracownikowi
  • kiedy pracodawca będzie miał możliwość zmiany rozkładu czasu pracy

2. Odpracowanie wyjść prywatnych

3. Zatrudnienie lub zwolnienie w trakcie okresu rozliczeniowego

  • rozwiązanie umowy o pracę w trakcie okresu rozliczeniowego skutkujące wypłatą dodatkowego wynagrodzenia wraz z dodatkiem
  • niedopracowanie godzin w związku z nierównomiernym rozkładem czasu pracy na poszczególne miesiące danego okresu rozliczeniowego

4. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych

  • prawidłowe ustalenie nadgodzin „dobowych i średniotygodniowych”
  • wysokość dodatku

5. Jak nieobecności w pracy wpływają na kwalifikację nadgodzin

Prowadzący

Ekspert Instytutu ds. kadr i płac

Doświadczenie zawodowe

czerwiec 2003 - styczeń 2017 Państwowa Inspekcja Pracy (14 lat)

  • podinspektor pracy, inspektor pracy, starszy inspektor pracy, starszy inspektor pracy - specjalista
    • kontrola i nadzór nad warunkami pracy (kontrole zakładów pracy)
    • przygotowywanie analiz i opinii prawnych z zakresu prawa pracy
    • wydawanie decyzji administracyjnych
    • współpraca z jednostkami administracji państwowej i partnerami społecznymi (związki zawodowe, społeczna inspekcja pracy)
    • uczestniczenie jako prelegent i wykładowca w akcjach promocyjno-prewencyjnych organizowanych przez PIP, a adresowanych do różnych grup zawodowych
    • przygotowywanie opracowań w dziedzinie prawa pracy dla celów szkoleniowych, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych zmian w prawie pracy
    • udzielanie porad prawnych
    • przygotowywanie opinii prawnych i oceny aktów prawnych

luty 1999 - maj 2002 – Zakład Ubezpieczeń Społecznych

  • inspektor ubezpieczeń, referent prawny
    • obsługa prawna spraw emerytalno-rentowych
    • opracowywanie pism i odpowiedzi na odwołania
    • przygotowywanie dokumentacji do postępowań sądowych

Szkolenia prowadzi od 2004 roku.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Uważam,że tematyka szkolenia jest bardzo interesująca. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia w pełni potrafią wyjaśnić sprawy związane z tematem ZFŚS. Polecam

Anna Hawryluk
Wojskowa Przychodnia Specjalistyczna w Stargardzie

Opinia:

Szkolenie prowadzone w sposób otwarty z możliwością dyskusji w trakcie poruszanych zagadnień. Prowadzący wyczerpująco odpowiadał na zadawane pytania i wątpliwości

Elżbieta Gardas
PGNiG Obrót Detaliczny

Opinia:

Jestem pod ogromnym wrażeniem wiedzy jaką posiada prowadząca. Szkolenie było bardzo wartościowe. Na każde zadane pytanie uzyskaliśmy rzetelną odpowiedź

Monika Jasińska
Gmina Goleniów

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Kołobrzeg
Termin: 2020-06-02 — 2020-06-05 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 2490 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 2490 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia faksem lub e-mailem, lub wypełnienie zgłoszenia internetowego.

Karta zgłoszenia oraz wypełniony formularz internetowy mają formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi zostać przesłana mailem przed rozpoczęciem szkolenia najpóźniej na:

  • szkolenie stacjonarne: 10 dni roboczych
  • szkolenie online: 5 dni roboczych
  • szkolenie wyjazdowe: 21 dni roboczych

Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się / nie zalogowanie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

02.06.2020
20.00 – kolacja

03.06.2020
06.00 – wycieczka na Bornholm

04.06.2020
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja

05.06.2020
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • wycieczkę na Bornholm
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel:
    • basenu pływackiego i basenu rekreacyjnego z atrakcjami
    • jacuzzi zewnętrznego
    • sauny suchej
    • łaźni parowej i aromatycznej
    • groty śnieżnej i wodnej
    • siłowni
    • cardio fitness

Marine Hotel*****

Marine Hotel***** dzieli od morza jedynie plaża i nadmorska promenada. Luksusowe warunki to w tym hoteku STANDARD! Z każdego pokoju zza przeszklonej, przesuwanej ściany, rozciąga się wspaniały widok na morze.

Marine Hotel***** to także relaks dla duszy i ciała. IneSPA, oferuje doskonały wypoczynek zarówno dla osób lubiących aktywnie spędzać czas jak i dla tych, którzy marzą, aby rozpłynąć się w słodkiej bezczynności. W części SPA można skorzystać z basenów wykonanych ze szlachetnej stali nierdzewnej.

Basen sportowy (14 x 6 m; głębokość 1.30 m) wyposażony jest w podwodny system do słuchania muzyki, rekreacyjny zaś (4,5 x 4,5 m; głębokość 1.25 m), w masaże ścienne, ławeczki i leżanki z masażem.

Do dyspozycji gości są także:

  • kompleks saun
  • łaźnia turecka
  • grota śnieżna
  • hot tub z powietrznym gejzerem - to zewnętrzne jacuzzi, czynne cały rok

Po wyczerpujących zajęciach i słonecznych kąpielach, nic nie regeneruje lepiej niż pobyt w strefie Wellness. Zabiegi relaksacyjne i kosmetyczne, seanse w nowoczesnej kapsule szybko stawiają na nogi. Można także poddać się masażom tajskim oraz ajurwedyjskim.

Fragment programu Hotelove emitowanego przez kanał DOMO+, w ktorym Dorota Szelągowska ocenia najciekawsze polskie hotele - artystyczne, designerskie, elitarne czy awangardowe i udowadnia, że w Polsce są miejsca do odpoczynku, z których możemy być naprawdę dumni.

Wycieczka na Bornholm

Bornholm, zwany „Majorką północy” jest magnesem przyciągającym ludzi spragnionych zróżnicowanej przyrody, spokoju i niepowtarzalnych krajobrazów.

Bornholm to mała duńska wyspa na Bałtyku. Ma powierzchnię 588 km2, 150 km linii brzegowej i 40 km odległości pomiędzy skrajnymi przylądkami. Leży zaledwie 100 km od Kołobrzegu.

Bornholm to harmonijne połączenie natury i kultury. Imponująca jest ilość zabytków. Do najcenniejszych należą jedyne w Skandynawii białe romańskie kościoły z XII wieku w kształcie rotundy, największa warownia północnej Europy – ruiny zamku Hammershus i morska forteca na skalistej wysepce Christianso, położona w odległości około 18 km od Bornholmu.

Dla mieszkańców wyspy turyści są mile widzianymi gośćmi. Dokładają wszelkich starań, aby niezapomniane wspomnienia skłoniły do ponownego przyjazdu.
O zaspokojenie wyszukanych gustów kulinarnych dba niezliczona ilość restauracji, barów i kawiarenek. Na każdym kroku spotyka się urokliwe miasteczka i malownicze osady rybackie. Dzień dzisiejszy i nowoczesna technika splata się z tajemniczą przeszłością, zaklętą w pamiątkach z dawnych wieków.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY