Zamknięcie roku 2018 - ujęcie podatkowe i bilansowe - Karpacz - Szkolenia podatki i rachunkowość

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Zamknięcie roku 2018 - ujęcie podatkowe i bilansowe

4 dni - Hotel Gołębiewski**** z wycieczką do Czech

O szkoleniu

Celem szkolenia "Zamknięcie roku 2018 (Bilans 2018)" jest aktualizacja wiedzy o zasadach i zmianach w przepisach dotyczących sporządzania rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego jednostek gospodarczych. Podczas szkolenia zostaną wyjaśnione wszystkie problemy związane z bilansowym i podatkowym zamknięciem roku poprzez omówienie zagadnień w ujęciu praktycznym, wskazanie istotnych przykładów orzecznictwa sądów i interpretacji organów podatkowych.

Szkolenie "Bilans 2018" adresowane jest do kadry kierowniczej i pracowników pionów finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, pracowników i właścicieli biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe.

Program

Część bilansowa

1. Zmiany w regulacjach prawnych

  • zmiany ustawy dotyczące wyboru i współpracy z biegłym rewidentem – skutki zmian ustawy o rachunkowości w związku ze zmianą ustawy o biegłych rewidentach
  • sprawozdanie z działalności i jego rola – wykazywanie informacji niefinansowych, zwolnienia ze sporządzania sprawozdania, zawartość danych w informacjach niefinansowych – związane ze zmianą ustawy od 2018 roku
  • uproszczenia w sprawozdaniach finansowych
  • sprawozdanie jednostek pożytku publicznego – załącznik 6.
  • zagadnienia podmiotów powiązanych
  • sprawozdanie z płatności na rzecz administracji publicznej
  • podsumowanie zmian obowiązujących od 2018 roku

2. Dostosowanie polityki rachunkowości i ksiąg rachunkowych - co zrobić aby  uzyskać status zaufanego podatnika

  • przygotowanie ksiąg rachunkowych do bezpiecznej obsługi JPK
  • przegląd i aktualizacja polityki rachunkowości
  • czy księgi rachunkowe spełniają definicję ksiąg podatkowych
  • rola spójności danych w księgach rachunkowych

3. Zagadnienia szczegółowe

  • wycena bilansowa poszczególnych składników bilansu z uwzględnieniem metod fakultatywnych i ich wpływ na prezentację sytuacji finansowej podmiotu
  • wartości niematerialne i prawne – definicje, wycena, powiązania z pozostałymi częściami sprawozdania finansowego
  • KSR 11 – środki trwałe, środki trwałe w budowie- definicje, wycena, powiązania z pozostałymi częściami sprawozdania finansowego
  • inwestycje długo i krótkoterminowe, w tym instrumenty finansowe – definicje, wycena, powiązania z pozostałymi częściami sprawozdania finansowego
  • współmierność przychodów i kosztów – charakterystyka rozliczeń międzyokresowych kosztów i przychodów
  • kalkulacja kosztu wytworzenia, ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – podstawowe założenia projektu standardu
  • działalność rolna – podstawowe założenia projektu standardu
  • rodzaje zobowiązań i ich rola i wpływ na wyniki firmy
  • charakterystyka rezerw na zobowiązania- zasady tworzenia, ujawnianie, wycena
  • kapitał własny (struktura, zmiany wynikające z nowelizacji kodeksu spółek handlowych, ujęcie akcji /udziałów własnych)
  • podstawowe kategorii wynikowe
  • przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej
  • pozostałe przychody i koszty operacyjne – definicja, charakterystyka
  • przychody i koszty finansowe – definicja, charakterystyka
  • powstawanie i rola wyników na poszczególnych poziomach rachunku zysków i strat

4. Procedura zamknięcia roku obrotowego – obowiązki kierownika jednostki

5. Nowe procedury badania sprawozdań finansowych przygotowanie jednostki do badania

Część podatkowa

I. PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH

1. Ogólne obowiązki związane z zamknięciem roku, sprawozdawczość podatkowa

  • Podatnicy CIT obowiązani do złożenia rocznego rozliczenia podatku
  • Podmioty zwolnione podmiotowo – zwolnienie a obowiązek złożenia zeznania
  • Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy oraz umowy międzynarodowe
  • Rok podatkowy i termin złożenia zeznania
  • Przychody wyłączone z opodatkowania – niepodlegające ustawie
  • Przychody nieuwzględniane w rozliczeniu rocznym ze względu na wyłączenie przedmiotowe
  • Formularze zeznań rocznych i inne dokumentacje; ewidencje rachunkowe jako podstawa do sporządzenia zeznania
  • Przekazanie sprawozdania finansowego, opinii i raportu podmiotu badającego oraz innych dokumentów
  • Obowiązki płatników po zakończeniu roku podatkowego
  • Dochody z zysków kapitałowych oraz dochody osiągnięte z innych źródeł przychodów
  • Limity wydatków niematerialnych i kosztów finansowania dłużnego w 2018
  • Inne zmiany w podatku CIT od 1 stycznia 2018r. mające wpływ na zamknięcie roku podatkowego

2. Przychody, w tym przychody na przełomie lat podatkowych, przykłady rozliczania mediów, usług budowlanych, refaktur

  • Moment powstania przychodów (przychody z działalności gospodarczej, wydanie rzeczy, wykonanie usługi, wystawienie faktury, zapłata) z uwzględnieniem zasad rozliczania korekt faktur sprzedaży
  • Katalog przychodów i wyłączenia
  • Przychody wyrażone w walucie obcej, kurs przeliczeniowy przy dostawie towarów, wykonaniu usługi, wystawieniu faktury
  • Świadczenia nieodpłatne i częściowo odpłatne , kiedy wykazać przychód? Na przykładach świadczeń otrzymywanych od kontrahentów, wspólników
  • Umorzone zobowiązania i przedawnione należności, kiedy wykazać koszt podatkowy a kiedy przychód podatkowy z uwzględnieniem dokonywanych odpisów aktualizujących

3. Koszty uzyskania przychodu

  • Koszty uzyskania przychodu, w tym koszty na przełomie lat podatkowych
  • Definicja kosztów uzyskania przychodu i zasady dokumentowania kosztów z uwzględnieniem zmian od 1 stycznia 2018 roku
  • Koszty bezpośrednie i pośrednie na przykładach
  • Koszty wytworzenia – ujęcie podatkowe, kiedy zwiększamy wartość początkową środka trwałego w aspekcie dokonywanych odpisów amortyzacyjnych podatkowo
  • Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodu
  • Samochody w firmie – nieodpłatne korzystanie, użyczenie, kilometrówka, leasing
  • Koszty uzyskania przychodów w orzecznictwie sądów oraz Interpretacjach podatkowych
  • Amortyzacja podatkowa i rozliczanie dotacji, leasing operacyjny i finansowy jako koszt podatkowy
  • Różnice kursowe
    • dodatnie i ujemne różnice kursowe w rozliczeniach podatkowych
  • Odliczenia od dochodu i podatku
    • straty z lat ubiegłych, zasady rozliczania i przedawnienia
    • darowizny, jak dokumentować?
    • podatek zapłacony za granicą, przykłady rozliczenia z polskim organem podatkowym, obowiązki w zakresie rozliczenia zagranicznych spółek kontrolowanych

4. Zryczałtowany podatek dochodowy tzw. podatek u źródła, kiedy podatnik występuje w roli płatnika?

5. Istotne zmiany od 2018 roku w możliwości stosowania zwolnienia z wpłaty zaliczek na podatek dochodowy

6. Obliczenie podatku- stawka podatku i odliczenia od dochodu

7. Obowiązki sprawozdawcze wynikające z Ordynacji Podatkowej

 

II. PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG

1. Powstanie obowiązku podatkowego w przypadku transakcji realizowanych na przełomie roku podatkowego

2. Prawidłowe dokumentowanie transakcji opodatkowanych podatkiem VAT

  • Faktura VAT
  • Faktura VAT korygująca
  • Nota korygująca
  • Kasa rejestrująca - paragony

3. Odliczanie podatku naliczonego

  • Zasady ogólne
  • Zasady szczególne
  • Kiedy nie możemy odliczyć podatku VAT
  • Odliczanie podatku VAT od samochodów

4. Roczna korekta podatku naliczonego

  • Podmioty zobligowane do rozliczania VAT za pomocą proporcji
  • Ustalenie proporcji, ustalenie prewspółczynnika
  • Korekta majątku trwałego na przykładzie samochodu i budynku
  • Skutki korekty rocznej dla podatku dochodowego

5. Raportowanie wyciągów bankowych - omówienie planowanych zmian

6. Split payment od 1 lipca 2018 roku, zasady i stosowanie

7. Najnowsze orzecznictwo oraz wybrane interpretacje

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu podatków

Doradca Podatkowy

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Posiada wieloletnią praktykę w spółkach audytorskich, duże doświadczenie w przeprowadzaniu nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych oraz dydaktyczne w szkołach wyższych.

Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów.

Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, rachunkowości oraz przekształceniach form organizacyjno-prawnych.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone profesjonalnie. Informacje przekazane obrazowo, poparte dodatkowymi materiałami. Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie

Agnieszka Dziwińska
Helden Helt & Fischer

Opinia:

Szkolenie na wysokim poziomie, spełniające wszelkie oczekiwania. Zajęcia dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta. Dużym plusem jest możliwość uzyskania obszernych konsultacji wg potrzeb Klienta.

Alicja Pląsek
Biuro Rachunkowe Alicja Pląsek

Opinia:

Szkolenie świetnie zorganizowane. Wykładowca poruszał tematy najbardziej aktualne i praktyczne

Alina Żukrowska
Lotos Kolej

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Ekspert Instytutu z zakresu rachunkowości

Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finanse, Dyplomowany Księgowy, Biegły Rewident

od 2004 – członek Krajowej Izby Biegłych Rewidentów
od 2004 – członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
od 2016 – biegły sądowy z zakresu rachunkowości

Doświadczenie zawodowe
  • w badaniu jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych
  • z zakresu połączeń, podziałów, przekształceń, opiniowania aportów – przygotowywanie opinii i ekspertyz na zlecenie sądów gospodarczych
  • w przeprowadzaniu przeglądów jednostek gospodarczych w tym spółek Skarbu Państwa, spółek celowych gmin i urzędów marszałkowskich
  • w zakresie wdrażania systemów informacyjnych rachunkowości
  • w prowadzeniu ksiąg rachunkowych podmiotów gospodarczych
  • w zakresie audytowania projektów finansowanych ze środków budżetu państwa oraz środków unijnych
  • w zakresie audytowania projektów inwestycyjnych

od 2009 - Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

  • prowadzenie specjalistycznych szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów na terenie całego kraju
  • współpraca z Komisją Egzaminacyjną przy Krajowej Izbie Biegłych Rewidentów (autor pytań z zakresu rachunkowości i kontroli wewnętrznej na egzaminach dla biegłych rewidentów)

od 2009 - Krajowa Izba Doradców Podatkowych

  • prowadzenie szkoleń z zakresu rachunkowości i podatków dla doradców podatkowych

od 2009 - członek zarządu Kancelarii Biegłych Rewidentów

od 2005 - wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

  • prowadzenie wykładów i ćwiczeń na kierunku rachunkowość i finanse z zakresu m.in: auditingu, międzynarodowych standardów rewizji finansowej, audytu zamówień publicznych, audytu finansowego, kontroli wewnętrznej, zintegrowanego systemu kontroli wewnętrznej, procedur kontroli podatkowej i skarbowej, kontroli podatkowej, zaawansowanej rachunkowości i rachunkowości w małym i średnim przedsiębiorstwie, rachunkowości komputerowej
    - prowadzenie zajęć w ramach studiów podyplomowych z zakresu m.in: auditingu, kontroli wewnętrznej, outsourcingu usług księgowych, etyki, Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej

od 2004 - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce

  • członek Zarządu
  • członek Komisji Egzaminacyjnej w zakresie certyfikacji zawodu księgowego (autor pytań egzaminacyjnych)
  • prowadzenie specjalistycznych szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów na terenie całego kraju
  • prowadzenie specjalistycznych szkoleń oraz kursów z zakresu rachunkowości dla służb finansowo-księgowych
Opinie o wykładowcy

Opinia:

Duża wiedza osoby prowadzącej, kompetentna. Zawsze udzielała odpowiedzi na zadawane pytania. Materiał szkoleniowy przygotowany w 100%, zawierał wszystkie zmiany i wyczerpujące informacje

Opinia:

Szkolenie bardzo profesjonalne

Alina Żukrowska
Lotos Kolej

Opinia:

Szkolenie merytoryczne, wykładowca bardzo dobrze przygotowany

Genowefa Szymańska
Lotos Kolej

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Karpacz
Termin: 2018-12-11 — 2018-12-14 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

Istnieje możliwość skorzystania z transportu. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

11.12.2018
20.00 – kolacja w hotelu

12.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – wycieczka

13.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja w karczmie

14.12.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • kolację w regionalnej karczmie
  • wycieczkę
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel w parku wodnym TROPIKANA
  • bon o wartości do 150 zł do wykorzystania na wybrane zabiegi SPA

UWAGA

Istnieje możliwość udziału w szkoleniu bez wycieczki z rozszerzoną częścią merytoryczną. Dla osób zainteresowanych takim wariantem przygotowujemy indywidualny harmonogram. Podana cena nie obejmuje wówczas kosztów noclegu oraz wyżywienia.

Hotel Gołębiewski****

Hotel Gołębiewski**** położony jest na wysokości około 800 m n.p.m. u podnóża najwyższego szczytu gór Karkonoszy – Śnieżki. Ze względu na swoje położenie i przepiękną panoramę gór jest doskonałym miejscem wypoczynku zarówno w sezonie letnim jak i zimowym.

Hotel posiada 860 pokoi.

Standardowo pokoje wyposażone są w:

  • dwa oddzielne jednoosobowe łóżka,
  • szafę lub garderobę
  • lodówkę
  • telefon
  • telewizor
  • sejf

W każdej łazience znajduje się:

  • kabina prysznicowa, toaleta, bidet, umywalka
  • podświetlane lusterko kosmetyczne
  • suszarka do włosów
  • telefon przy toalecie
  • ręczniki

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/karpacz-home.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/739zdjcieodstronyscenysalaprzygotowanabankietowo.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/karpacz-pokoj1.jpg

PARK WODNY TROPIKANA

Do dyspozycji Gości są:

Baseny:

  • basen sportowy z 5 torami (długość 25 m; szerokość 13 m; głębokość: od 90 cm - 2,2 m)
  • basen rekreacyjny z falą (długość 39 m; szerokość 10m ; głębokość: 90 cm - 1,6 m)
  • basen z hydromasażem wodno-powietrznym,
  • brodzik dla dzieci z ciepłą wodą  i z piaskownicą
  • basen rzeka z prądem

Zjeżdżalnie

Różnorodne wanny jacuzzi:

  • borowinowe (3),
  • magnezowo-wapniowe (1),
  • ługowe (1),
  • morskie (2),
  • aromatyczne (1),
  • temperatura wody w jacuzzi wynosi 36-37oC

Zabiegi hydroterapii poprawiają samopoczucie, krążenie krwi, uśmierzą ból mięśni i stawów. Kąpiele lecznicze w wannach jacuzzi zapewnią pełen relaks fizyczny i psychiczny.

Sauny suche o zapachu:

  • eukaliptusa
  • ziół alepejskich
  • kosodrzewiny

Sauna parowa

Grota solna

Grota lodowa

Tężnia solankowa

Siłownia

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/tropikana-park-wodny.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/Tropikanajacuzzi.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/karpacz-sauny.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/grota.jpg

Praga

Podczas wycieczki do Pragi pokażemy Państwu: Muzeum Miniatur, Hradczany, Zamek Praski, Katedrę Św. Wita, Bazylikę Św. Jerzego, ogrody Walensteina, Most Karola, Stare Miasto, zegar Orloj oraz Pl. Wacława. Zaprosimy Państwa oczywiście również na obiad.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY