Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce - Karpacz - Szkolenia kadry i płace

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce

z uwzględnieniem RODO

3 dni - Hotel Gołębiewski****

O szkoleniu

Celem szkolenia "Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce" jest zaprezentowanie najnowszych zmian w prawie pracy.
Szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych z uwzględnieniem najnowszych stanowisk MRPiPS oraz PIP. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących pogłębić swoją wiedzę z tematyki Prawa pracy, osób pracujących w działach personalnych jak i doświadczonych praktyków.

Program

I. Nowe zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej
zmiany od 01 stycznia 2019 r.

1. Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej na bazie projektu zmian rozporządzenia MRPiPS w sprawie dokumentacji pracowniczej

  • akta osobowe prowadzone w 4 częściach (A B C D)
  • poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe)
  • co obejmuje dokumentacja pracownicza w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (szczegółowy katalog dokumentacji obowiązujący od 01 stycznia 2019 r.
  • okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z przepisów
  • doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej
  • wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej

2. Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją
Nowe obowiązki pracodawcy od 01 stycznia 2019 r.
zmiany w ustawie Kodeks Pracy

  • prowadzenie dokumentacji w formie papierowej lub elektronicznej
  • nowe okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • nowe obowiązki pracodawcy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
  • obowiązek niszczenia dokumentacji pracowniczej
  • obowiązki pracodawcy w stosunku do pracowników i byłych pracowników w związku ze zmianą postaci przechowywania dokumentacji pracowniczej

Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych
zmiana w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych

  • skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych a nowe dokumenty ZUS OSW RIA

Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia
zmiany w ustawie Kodeks Pracy

  • formy wypłaty wynagrodzenia od 01 stycznia 2019 r.

II. Dokumentacja kadrowa oraz ZFŚS w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO
zmiany od 25 maja 2018 r. 

1. Pozyskiwanie danych osobowych w procesie rekrutacji

2. Pozyskiwanie danych osobowych podczas przebiegu zatrudnienia

3. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej a ochrona danych osobowych

  • akta osobowe (możliwość przechowywania CV, listów motywacyjnych, ksero dowodu osobistego, prawa jazdy, aktów urodzenia, zgonu itp.)
  • przechowywanie dokumentów związanych z udzieleniem pracownikom m.in. urlopów okolicznościowych, wychowawczych, rodzicielskich
  • prowadzenie list obecności w świetle RODO

4. Dane osobowe gromadzone w związku z tworzeniem ZFŚS

  • obowiązek informacyjny w procesie przetwarzania danych
  • omówienie planowanych zmian do ustawy o ZFŚS
  • sposoby pozyskiwania przez pracodawcę i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych

III. Koniec limitów umów zawartych na czas określony trwających lub zawartych
w dniu 22 lutego 2018 r.

1. umowy na czas określony objęte limitem 3/33

2. skutki naruszenia limitu 3/33

3. wypowiedzenie umowy a przekroczenie limitu 33 miesięcy

4. obowiązki pracodawcy w związku z przekształceniem umów na czas określony od 22 listopada 2018 r.

IV. Praktyczne aspekty rozliczania czasu pracy w różnych systemach czasu pracy

1. Sporządzanie rozkładów czasu pracy

  • w jakich sytuacjach powstaje obowiązek tworzenia rozkładów czasu pracy
  • w jaki sposób i w jakim terminie należy przekazać rozkład czasu pracy pracownikowi
  • kiedy pracodawca będzie miał możliwość zmiany rozkładu czasu pracy

2. Odpracowanie wyjść prywatnych

3. Zatrudnienie lub zwolnienie w trakcie okresu rozliczeniowego

  • rozwiązanie umowy o pracę w trakcie okresu rozliczeniowego skutkujące wypłatą dodatkowego wynagrodzenia wraz z dodatkiem
  • niedopracowanie godzin w związku z nierównomiernym rozkładem czasu pracy na poszczególne miesiące danego okresu rozliczeniowego

4. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych

  • prawidłowe ustalenie nadgodzin „dobowych i średniotygodniowych”
  • wysokość dodatku

5. Jak nieobecności w pracy wpływają na kwalifikację nadgodzin

V. Obowiązki pracodawcy w związku z ustaniem stosunku pracy

1. Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę

2. Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

3. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

4. Świadectwo pracy

  • terminy na wydanie świadectwa pracy
  • żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika
  • treść świadectwa pracy

Zakładowa Działalność Socjalna w 2018 r. i 2019 r. w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO oraz zmian w zasadach opodatkowania świadczeń

1. Nowe odpisy w 2019 r.

  • wysokość odpisów w 2019 roku

2. Osoby uprawnione do pomocy z ZFŚS

  • krąg osób uprawnionych – definicja członków rodzin
  • osoby na urlopach bezpłatnych wychowawczych macierzyńskich

3. Ustawowy zakres działalności socjalnej z uwzględnieniem ostatnich zmian

  • na jakie usługi mogą być przeznaczane środki ZFŚS
  • pożyczki na cele mieszkaniowe

4. Badanie sytuacji życiowej osób uprawnionych w świetle znowelizowanych przepisów rozporządzenia unijnego RODO – zmiany od 25 maja 2018 r.

  • uaktualnienie zapisów regulaminu
  • omówienie zmian ustawy o ZFŚS
  • sposoby pozyskiwania przez pracodawcę i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych
  • jakie dane można pozyskiwać w związku z wejściem w życiem rozporządzenia o ochronie danych osobowych
  • czy potrzebna jest zgoda członków rodziny na przetwarzanie danych w świetle nowych przepisów
  • program 300+ / 500+ a badanie sytuacji życiowej

5. Opodatkowanie świadczeń z ZFŚS i gromadzenie dokumentów w świetle przepisów rozporządzenia RODO
zmiany w opodatkowaniu świadczeń od 01 stycznia 2018 r.

Prowadzący

Ekspert Instytutu ds. prawa pracy

Doświadczenie zawodowe

czerwiec 2003 - styczeń 2017 Państwowa Inspekcja Pracy (14 lat)

  • podinspektor pracy, inspektor pracy, starszy inspektor pracy, starszy inspektor pracy - specjalista
    • kontrola i nadzór nad warunkami pracy (kontrole zakładów pracy)
    • przygotowywanie analiz i opinii prawnych z zakresu prawa pracy
    • wydawanie decyzji administracyjnych
    • współpraca z jednostkami administracji państwowej i partnerami społecznymi (związki zawodowe, społeczna inspekcja pracy)
    • uczestniczenie jako prelegent i wykładowca w akcjach promocyjno-prewencyjnych organizowanych przez PIP, a adresowanych do różnych grup zawodowych
    • przygotowywanie opracowań w dziedzinie prawa pracy dla celów szkoleniowych, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych zmian w prawie pracy
    • udzielanie porad prawnych
    • przygotowywanie opinii prawnych i oceny aktów prawnych

luty 1999 - maj 2002 – Zakład Ubezpieczeń Społecznych

  • inspektor ubezpieczeń, referent prawny
    • obsługa prawna spraw emerytalno-rentowych
    • opracowywanie pism i odpowiedzi na odwołania
    • przygotowywanie dokumentacji do postępowań sądowych

Szkolenia prowadzi od 2004 roku.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Uważam,że tematyka szkolenia jest bardzo interesująca. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia w pełni potrafią wyjaśnić sprawy związane z tematem ZFŚS. Polecam

Anna Hawryluk
Wojskowa Przychodnia Specjalistyczna w Stargardzie

Opinia:

Szkolenie prowadzone w sposób otwarty z możliwością dyskusji w trakcie poruszanych zagadnień. Prowadzący wyczerpująco odpowiadał na zadawane pytania i wątpliwości

Elżbieta Gardas
PGNiG Obrót Detaliczny

Opinia:

Jestem pod ogromnym wrażeniem wiedzy jaką posiada prowadząca. Szkolenie było bardzo wartościowe. Na każde zadane pytanie uzyskaliśmy rzetelną odpowiedź

Monika Jasińska
Gmina Goleniów

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Karpacz
Termin: 2018-11-21 — 2018-11-23 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 1990 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 1990 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

21.11.2018
20.00 – kolacja w hotelu

22.11.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja w karczmie

23.11.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 2 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • kolację w regionalnej karczmie
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel w parku wodnym TROPIKANA

Hotel Gołębiewski****

Hotel Gołębiewski**** położony jest na wysokości około 800 m n.p.m. u podnóża najwyższego szczytu gór Karkonoszy – Śnieżki. Ze względu na swoje położenie i przepiękną panoramę gór jest doskonałym miejscem wypoczynku zarówno w sezonie letnim jak i zimowym.

Hotel posiada 860 pokoi.

Standardowo pokoje wyposażone są w:

  • dwa oddzielne jednoosobowe łóżka,
  • szafę lub garderobę
  • lodówkę
  • telefon
  • telewizor
  • sejf

W każdej łazience znajduje się:

  • kabina prysznicowa, toaleta, bidet, umywalka
  • podświetlane lusterko kosmetyczne
  • suszarka do włosów
  • telefon przy toalecie
  • ręczniki

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/karpacz-home.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/739zdjcieodstronyscenysalaprzygotowanabankietowo.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/karpacz-pokoj1.jpg

PARK WODNY TROPIKANA

Do dyspozycji Gości są:

Baseny:

  • basen sportowy z 5 torami (długość 25 m; szerokość 13 m; głębokość: od 90 cm - 2,2 m)
  • basen rekreacyjny z falą (długość 39 m; szerokość 10m ; głębokość: 90 cm - 1,6 m)
  • basen z hydromasażem wodno-powietrznym,
  • brodzik dla dzieci z ciepłą wodą  i z piaskownicą
  • basen rzeka z prądem

Zjeżdżalnie

Różnorodne wanny jacuzzi:

  • borowinowe (3),
  • magnezowo-wapniowe (1),
  • ługowe (1),
  • morskie (2),
  • aromatyczne (1),
  • temperatura wody w jacuzzi wynosi 36-37oC

Zabiegi hydroterapii poprawiają samopoczucie, krążenie krwi, uśmierzą ból mięśni i stawów. Kąpiele lecznicze w wannach jacuzzi zapewnią pełen relaks fizyczny i psychiczny.

Sauny suche o zapachu:

  • eukaliptusa
  • ziół alepejskich
  • kosodrzewiny

Sauna parowa

Grota solna

Grota lodowa

Tężnia solankowa

Siłownia

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/tropikana-park-wodny.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/Tropikanajacuzzi.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/karpacz-sauny.jpg

http://u.profitroom.pl/2016.golebiewski.pl/thumb/1600x900/uploads/Karpacz/grota.jpg

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY