Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce - Karpacz - Szkolenia kadry i płace

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce

z uwzględnieniem RODO

bez noclegu / z noclegiem - szczegóły w harmonogramie

O szkoleniu

Celem szkolenia "Prawo Pracy - zmiany 2018/2019 w praktyce" jest zaprezentowanie najnowszych zmian w prawie pracy.
Szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych z uwzględnieniem najnowszych stanowisk MRPiPS oraz PIP. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących pogłębić swoją wiedzę z tematyki Prawa pracy, osób pracujących w działach personalnych jak i doświadczonych praktyków.

Program

I. Nowe zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej
zmiany od 01 stycznia 2019 r.

1. Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej na bazie projektu zmian rozporządzenia MRPiPS w sprawie dokumentacji pracowniczej

  • akta osobowe prowadzone w 4 częściach (A B C D)
  • poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe)
  • co obejmuje dokumentacja pracownicza w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (szczegółowy katalog dokumentacji obowiązujący od 01 stycznia 2019 r.
  • okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z przepisów
  • doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej
  • wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej

2. Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją
Nowe obowiązki pracodawcy od 01 stycznia 2019 r.
zmiany w ustawie Kodeks Pracy

  • prowadzenie dokumentacji w formie papierowej lub elektronicznej
  • nowe okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • nowe obowiązki pracodawcy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
  • obowiązek niszczenia dokumentacji pracowniczej
  • obowiązki pracodawcy w stosunku do pracowników i byłych pracowników w związku ze zmianą postaci przechowywania dokumentacji pracowniczej

Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych
zmiana w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych

  • skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych a nowe dokumenty ZUS OSW RIA

Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia
zmiany w ustawie Kodeks Pracy

  • formy wypłaty wynagrodzenia od 01 stycznia 2019 r.

II. Dokumentacja kadrowa oraz ZFŚS w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO
zmiany od 25 maja 2018 r. 

1. Pozyskiwanie danych osobowych w procesie rekrutacji

2. Pozyskiwanie danych osobowych podczas przebiegu zatrudnienia

3. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej a ochrona danych osobowych

  • akta osobowe (możliwość przechowywania CV, listów motywacyjnych, ksero dowodu osobistego, prawa jazdy, aktów urodzenia, zgonu itp.)
  • przechowywanie dokumentów związanych z udzieleniem pracownikom m.in. urlopów okolicznościowych, wychowawczych, rodzicielskich
  • prowadzenie list obecności w świetle RODO

4. Dane osobowe gromadzone w związku z tworzeniem ZFŚS

  • obowiązek informacyjny w procesie przetwarzania danych
  • omówienie planowanych zmian do ustawy o ZFŚS
  • sposoby pozyskiwania przez pracodawcę i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych

III. Koniec limitów umów zawartych na czas określony trwających lub zawartych
w dniu 22 lutego 2018 r.

1. umowy na czas określony objęte limitem 3/33

2. skutki naruszenia limitu 3/33

3. wypowiedzenie umowy a przekroczenie limitu 33 miesięcy

4. obowiązki pracodawcy w związku z przekształceniem umów na czas określony od 22 listopada 2018 r.

IV. Praktyczne aspekty rozliczania czasu pracy w różnych systemach czasu pracy

1. Sporządzanie rozkładów czasu pracy

  • w jakich sytuacjach powstaje obowiązek tworzenia rozkładów czasu pracy
  • w jaki sposób i w jakim terminie należy przekazać rozkład czasu pracy pracownikowi
  • kiedy pracodawca będzie miał możliwość zmiany rozkładu czasu pracy

2. Odpracowanie wyjść prywatnych

3. Zatrudnienie lub zwolnienie w trakcie okresu rozliczeniowego

  • rozwiązanie umowy o pracę w trakcie okresu rozliczeniowego skutkujące wypłatą dodatkowego wynagrodzenia wraz z dodatkiem
  • niedopracowanie godzin w związku z nierównomiernym rozkładem czasu pracy na poszczególne miesiące danego okresu rozliczeniowego

4. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych

  • prawidłowe ustalenie nadgodzin „dobowych i średniotygodniowych”
  • wysokość dodatku

5. Jak nieobecności w pracy wpływają na kwalifikację nadgodzin

V. Obowiązki pracodawcy w związku z ustaniem stosunku pracy

1. Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę

2. Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

3. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

4. Świadectwo pracy

  • terminy na wydanie świadectwa pracy
  • żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika
  • treść świadectwa pracy

Zakładowa Działalność Socjalna w 2018 r. i 2019 r. w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO oraz zmian w zasadach opodatkowania świadczeń

1. Nowe odpisy w 2019 r.

  • wysokość odpisów w 2019 roku

2. Osoby uprawnione do pomocy z ZFŚS

  • krąg osób uprawnionych – definicja członków rodzin
  • osoby na urlopach bezpłatnych wychowawczych macierzyńskich

3. Ustawowy zakres działalności socjalnej z uwzględnieniem ostatnich zmian

  • na jakie usługi mogą być przeznaczane środki ZFŚS
  • pożyczki na cele mieszkaniowe

4. Badanie sytuacji życiowej osób uprawnionych w świetle znowelizowanych przepisów rozporządzenia unijnego RODO – zmiany od 25 maja 2018 r.

  • uaktualnienie zapisów regulaminu
  • omówienie zmian ustawy o ZFŚS
  • sposoby pozyskiwania przez pracodawcę i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych
  • jakie dane można pozyskiwać w związku z wejściem w życiem rozporządzenia o ochronie danych osobowych
  • czy potrzebna jest zgoda członków rodziny na przetwarzanie danych w świetle nowych przepisów
  • program 300+ / 500+ a badanie sytuacji życiowej

5. Opodatkowanie świadczeń z ZFŚS i gromadzenie dokumentów w świetle przepisów rozporządzenia RODO
zmiany w opodatkowaniu świadczeń od 01 stycznia 2018 r.

Prowadzący

Ekspert Instytutu ds. prawa pracy

Prawnik

Były Wykładowca:

  • Studia Podyplomowe: Doradztwo Zawodowe w ramach Działania SPO RZL „Rozwój i modernizacja instrumentów rynku pracy” - współorganizator: Fundacja Gospodarcza w Gdyni
  • Studium Menadżerskie Mini MBA - Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania przy Uniwersytecie Łódzkim
Uprawnienia
  • Certyfikat Praktycznego Zarządzania Personelem (Akademia PARP)
  • Uprawnienia pedagogiczne w zakresie kształcenia osób dorosłych (Centrum Kształcenia Kadr)
  • szkolenie z zakresu prawa pracy - Państwowa Inspekcja Pracy we Wrocławiu (2001-2003)
Doświadczenie zawodowe

Zdobywała od 1987 roku, m. in. pracując w:

  • Państwowej Inspekcji Pracy (11 lat)
    • inspektor pracy
    • podinspektor
    • starszy inspektor pracy
    • pracownik ds. porad prawnych
  • Dyrektor Zarządzania Zasobami Ludzkimi w podmiocie produkcyjnym zatrudniającym kilka tysięcy pracowników

Szkolenia prowadzi od 1999 roku.

Wybrane publikacje

Autorka książek „Związki zawodowe w firmie” i „Czas pracy w zakładach opieki zdrowotnej” oraz artykułów do poradników Wydawnictwa Verlag Dashofer: "Kadry i Płace" oraz "Prawo w działalności związkowej" zamieszczanych regularnie od 2006 do chwili obecnej.

Najnowsze publikacje książkowe autorki we współpracy z ODDK sp. z o.o. sp. k.:

  • "Kodeks pracy z ustawą zasiłkową z komentarzem do nowych uprawnień rodzicielskich obowiązujących od 17 czerwca 2013 r. " - zawiera omówienie zmian z przykładami i nowymi wzorami dokumentów (czerwiec 2013)
  • "Urlopy i zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy" (lipiec 2013)
Opinie o wykładowcy

Opinia:

Bardzo rzeczowe podejście, dużo informacji przekazywanych w przystępny sposób. Prowadząca otwarta na pytania i wątpliwości.

Agnieszka Remiasz
ENEA Operator

Opinia:

Szkolenie daje dużą dawkę wiedzy. Zdecydowanym atutem jest bardzo dobra znajomość tematu przez wykładowcy i duża otwartość na dyskusje, doradzanie w trudnych kwestiach.

Aleksandra Gołacka
DOVISTA Polska

Opinia:

Wykładowca z dużą wiedzą praktyczną, bardzo zaangażowany w temat i prowadzenie szkolenia.

Joanna Duda
Grupa Allegro

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Karpacz
Termin: 2018-11-29 — 2018-11-30 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 890 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 890 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty: szkolenia, materiałów, przerw kawowych oraz obiadów. Cena nie zawiera kosztów: noclegu, przejazdu oraz parkingu.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

08.45 - 09.00 - rejestracja uczestników
09.00 - 14.00 - szkolenie
14.00 - 15.00 - obiad

Istnieje możliwość wykupienia noclegu w Hotelu Gołębiewski lub pobliskim hotelu o standardzie 3***

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY