Vademecum Księgowego - Podatki 2017-2018 - Jaworze - Szkolenia podatki i rachunkowość

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Vademecum Księgowego - Podatki 2017-2018

3 dni - SPA Hotel JAWOR ****

O szkoleniu

Przedmiotem szkolenia "Vademecum Księgowego - Podatki 2017-2018" jest przedstawienie uczestnikom najnowszych zmian w zakresie podatku VAT oraz JPK (Jednolity Plik Kontrolny), a także aktualnych problemów związanych z rozliczaniem podatku VAT, determinowanych w szczególności działaniem organów podatkowych oraz orzecznictwem Ministra Finansów, sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szkolenie nakierowane jest na aspekty praktyczne, tj. zarówno przedstawienie danej problematyki, jak i możliwych sposobów postępowania z nią związanych. W trakcie szkolenia jego uczestnicy będą mieli również możliwość pozyskania informacji co do kierunków i sposobów podejmowania działań kontrolnych przez organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej, a także planowanych, kolejnych zmian w ustawie o VAT.

Skolenie ma również wyjaśnić jak poradzić sobie z korektą w okresie przejściowym stosowania nowych przepisów i czy z dniem 1 stycznia 2017 można zaliczyć w koszty wszystkie niezapłacone faktury.

W ciągu ostatnich kilku lat problem korekty przychodów i kosztów dał się we znaki wszystkim podatnikom. Od 2017 roku  zasady dokonywania korekt zostają zmienione, zmieniają się limity transakcji gotówkowych, co powoduje dalsze konsekwencje w podatkach dochodowych. Sporo nowości czeka nas w tematyce cen transferowych, zmianom ulegają także stawki podatku CIT, w zakresie wprowadzenia nowej obniżonej stawki. Uzupełnieniem tematyki zmian będzie także wskazanie najnowszych trendów interpretacyjnych z 2016 r. w wielu ważnych tematach m.in. braku przychodów z nieodpłatnych świadczeń, imprez integracyjnych, samochodów służbowych używanych w celach prywatnych oraz kontrowersyjnych rozstrzygnięć dotyczących usług opodatkowanych podatkiem u źródła.

Program

Podatek VAT 2017-2018

1. Planowane zmiany w zakresie podatku VAT na 2018

  • Split payment – „podzielona płatność”
    • zasady stosowania (dobrowolność czy przymus)
    • katalog transakcji, których dotyczy Split payment
    • rachunek VAT
    • stosowanie Split payment a termin zwrotu nadwyżki podatku naliczonego
    • dokonywanie płatności przy wykorzystaniu Split-payment
    • odpowiedzialność solidarna podmiotu trzeciego (odbiorcy płatności)
    • zasady wykorzystywania środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku VAT
    • termin wejścia w życie Split payment oraz przepisy przejściowe
    • korzyści i niedogodności związane ze stosowaniem Split payment
  • zmiany w zakresie katalogu towarów podlegających opodatkowaniu według obniżonej stawki VAT
  • 0% stawka VAT dla poszkodowanych w wyniku klęski żywiołowej
  • zwolnienia dla kas fiskalnych w 2018
  • kasy fiskalne on-line w kontekście 2018
  • PKWiU dla celów podatku VAT w 2018
  • „należyta staranność” – prace nad katalogiem przesłanek
  • pozostałe koncepcje zmian (m.in. Centralny Rejestr Faktur, jednolity model faktur w stosunkach z administracją publiczną; JPK-paragony itd.)

2. Aktualne problemy z zakresu podatku VAT w kontekście praktyki oraz orzecznictwa organów podatkowych i sądów administracyjnych, m.in.:

  • kontrakt menedżerski a podatek VAT
  • odszkodowanie za rozwiązanie umowy
  • ujmowanie kosztów dodatkowych w treści faktury
  • korekta WNT oraz import usług
  • wykonawca a podwykonawca usług budowlanych
  • wynajem pracowników, sprzętu budowlanego itd. – a odwrotne obciążenie
  • „pierwsze zasiedlenie” budynku, budowli lub ich części
  • przyporządkowanie transportu w transakcji łańcuchowej (szeregowej)
  • rozliczanie faktur korygujących
  • usługi rozliczane okresowo a moment powstania obowiązku podatkowego
  • moment wykonania usługi a protokół jej odbioru
  • refakturowanie
  • związek nabywanych usługi i towarów z czynnościami opodatkowanymi
  • należyta staranność jako praktyczna przesłanka dla skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego
  • rozliczanie faktur korygujących w zakresie transakcji podlegających „odwrotnemu obciążeniu”
  • anulowanie faktur
  • odliczanie podatku naliczonego z faktur wystawionych przez podmiot niebędący podatnikiem VAT czynnym
  • korekta deklaracji a korekta JPK-ewidencja VAT

Podatek CIT 2017-2018

  1. Najważniejsze zmiany w podatku CIT od sierpnia 2017 r.

  1. Wprowadzenie jednorazowej amortyzacji nakładów na środki trwałe w kwocie do 100.000 PLN.

  2. Nowe zasady rozliczania podatku dochodowego w przypadku zakupu biletów u zagranicznych przewoźników lotniczych.

  1. Najważniejsze (planowane) zmiany w podatku CIT od 2018 r.

  1. Modyfikacja przepisów dotyczących unikania opodatkowania poprzez tworzenie kontrolowanych spółek zagranicznych (Controlled Foreign Company - CFC).

  2. Modyfikacja przepisów regulujących funkcjonowanie podatkowych grup kapitałowych (PGK).

  3. Wprowadzenie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników posiadających nieruchomości komercyjne handlowo-usługowe oraz budynki sklasyfikowane jako biurowe.

  4. Wyłączenie stosowania przepisów o cenach transferowych w zakresie spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa.

  5. Zmiany w zakresie ulgi badawczo – rozwojowej.

  6. Ograniczenie tzw. zwolnienia dla dywidend.

  7. Wprowadzenie do ustawy o CIT nowego źródła przychodów - zyski kapitałowe.

  8. Nowa kategoria przychodowa – przychody z tytułu nieodpłatnego przekazania rzeczy i praw.

  9. Doprecyzowanie przepisów w zakresie kosztów pośrednich – ujęcie podatkowe uzależnione od ujęcia rachunkowego.

  10. Zmiany w zakresie możliwości zaliczania odsetek do kosztów podatkowych.

  11. Wprowadzenie limitu w zakresie kosztów uzyskania przychodów w odniesieniu do nabywanych usług niematerialnych.

  12. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku.

  13. Strata z tytułu zbycia wierzytelności kosztem w kwocie netto.

  14. Doprecyzowanie przepisów w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów ze zbycia wierzytelności oraz strat ze zbycia wierzytelności.

  15. Zmiana zasad ustalania przychodów i kosztów przy podziale przez wydzielenie,

  16. Podwyższenie kwoty umożliwiającej jednorazową amortyzację do 5.000 PLN.

  17. Ograniczenie w możliwości zaliczania do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych / opłat licencyjnych w odniesieniu do wartości niematerialnych i prawnych (m.in. znaki towarowe) w przypadku, gdy kwota odpisów przekroczy przychód podmiotu zbywającego.

  1. Wielostronna konwencja podatkowa (Multilateral Instrument to Modify Bilateral Tax Treaties, tzw. „konwencja MLI”).

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu podatku VAT

Doradca podatkowy

Prawnik

Absolwent

  • Uniwersytet Jagielloński - Wydział Prawa i Administracji
Doświadczenie zawodowe

Od 11 lat zajmuje się doradztwem podatkowym. W tym okresie współpracował z największymi firmami doradztwa podatkowego. Reprezentuje Klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.

Wybrane publikacje

Autor licznych publikacji podatkowych oraz komentarzy na łamach m.in. Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Vademecum Głównego Księgowego. Współautor Leksykonu VAT.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie bardzo dobre merytorycznie

Aneta Gierczak
Dyckerhoff

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone w sposób profesjonalny i wyczerpujący, staranny i rzetelny. Na każde pytanie została udzielona odpowiedź

Mirosław Dzierzgowska
Sinevia

Opinia:

Szkolenie zostało przeprowadzone w sposób interesujący. Prowadzący w sposób ciekawy i profesjonalny przekazywał swoją wiedzę

Nina Kaźmieczak
Sinevia

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Ekspert Instytutu z zakresu podatków bezpośrednich

Absolwent

  • Uniwersytet Jagielloński - Wydział Prawa i Administracji
Specjalizacja

Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich.

Doświadczenie zawodowe

Zdobywał m.in. w:

  • Czyż i Łabno doradcy podatkowi
  • ECDDP Sp. z o.o.
  • ECDDP Outsourcing Sp. z o.o.
  • Zespół Doradców Podatkowych Jacek Czernecki Sp. z o.o.
  • Forum Doradców Podatkowych Sp. z o.o.
Wybrane publikacje

Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej.
Ekspert podatkowy w mediach, m.in. TVN CNBC oraz licznych portali branżowych.

Informacje ogólne

Miejscowość: Jaworze
Termin: 2017-11-22 — 2017-11-24 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 1690 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 1690 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (14 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

22.11.2017
20.00 – kolacja

23.11.2017
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja

24.11.2017
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 2 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel

SPA Hotel JAWOR **** - www.spahoteljawor.pl

 

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt


tel.: +48 22 403 40 94
biuro@ad.edu.pl

NOWY