Vademecum Kadrowca - Prawo Pracy 2017 - 2018 - Gródek - Szkolenia kadry i płace

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Vademecum Kadrowca - Prawo Pracy 2017 - 2018

zmiany: umowy cywilnoprawne, umowy o pracę, świadectwa pracy, ochrona przedemerytalna

4 dni - Heron Live Hotel***** z wycieczką na Słowację

O szkoleniu

Celem szkolenia "Vademecum Kadrowca - Prawo Pracy 2017 - 2018" jest zaprezentowanie najnowszych zmian w prawie pracy.

Szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych z uwzględnieniem najnowszych stanowisk MRPiPS oraz PIP. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących pogłębić swoją wiedzę z tematyki Prawa pracy, osób pracujących w działach personalnych jak i doświadczonych praktyków.

Program

I. Prawo pracy - omówienie zmian w przepisach od 1 stycznia i 1 października 2017

1. Regulamin pracy i wynagradzania

  • zmiany dotyczące tworzenia regulaminów pracy i wynagrodzeń
  • pracodawcy niezobowiązani do tworzenia regulamin chcący je utworzyć

2. Zmiany w zakresie wydawania świadectw pracy

  • termin wydania świadectwa pracy w razie rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
  • zasady wydawania świadectwa pracy w przypadku nawiązania kolejnego stosunku pracy
  • wniosek pracownika i termin wydawania świadectwa pracy
  • przepisy przejściowe
    • pracownik nie jest już zatrudniony u pracodawcy i nie upłynął jeszcze okres 24 miesięcy liczony od dnia zawarcia pierwszej z umów terminowych
    • jest nadal zatrudniony u pracodawcy na podstawie terminowej umowy o pracę

3. Nowe terminy odwołania się od złożonego pracownikowi wypowiedzenia

  • odwołanie od wypowiedzenia
  • żądanie przywrócenia do pracy lub odszkodowania
  • żądanie nawiązania stosunku pracy

4. Ochrona przedemerytalna pracowników po zmianach od 01.10.2017

II. Minimalna stawka godzinowa – umowy cywilnoprawne
    zmiana przepisów obowiązująca od 01 stycznia 2017 r.

1. Płaca minimalna dla zleceniobiorców

  • gwarancja minimalnej stawki godzinowej
  • wysokość płacy minimalnej w 2017 r. i w  następnych latach
  • zleceniobiorca a samozatrudniony
  • zasady ustalania wynagrodzenia zleceniobiorcy i samozatrudnionego, przy różnych systemach płacowych (stała stawka miesięczna, wynagrodzenie kwotowe, akordowe, prowizyjne)
  • ochrona wynagrodzenia zleceniobiorcy i samozatrudnionego
  • zasady potwierdzania liczby „wypracowanych” godzin przez zleceniobiorcę i samozatrudnionego
  • „Zbiorowe zlecenia”, a ewidencjonowanie czasu wykonywania usług
  • okres przechowywania dokumentacji związanej z rozliczaniem umów
  • karty zleceniobiorcy – jak nie wpaść w pułapkę ukrytego „stosunku pracy”
  • umowy wykonywane przez więcej niż jednego zleceniobiorcę bądź samozatrudnionego
  • obowiązkowy termin wypłaty, a sekwencja umów – czy można uniknąć comiesięcznej wypłaty?
  • minimalna stawka godzinowa dla pracownika tymczasowego
  • kiedy stawka wynagrodzenia godzinowego przy umowie zlecenia nie obowiązuje?
  • zakaz zrzeczenia się prawa do wynagrodzenia
  • w jakich branżach można uniknąć obowiązku wypłaty minimalnej pensji?
  • jak zmodyfikować trwające umowy zlecenia?

2. Kontrole PIP

  • uprawnienia inspektorów pracy w zakresie kontroli przepisów o minimalnej stawce godzinowej dla zleceniobiorców i samozatrudnionych
  • sankcje za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących wynagradzania zleceniobiorców
  • niezbędna dokumentacja  do kontroli
  • sposoby na zabezpieczenie przed roszczeniami zleceniobiorców
  • ochrona wynagrodzenia zleceniobiorcy

III. Sposób wypełniania świadectwa pracy po zmianach w przepisach
     zmiana przepisów obowiązująca od 01 stycznia 2017 r.

  • jak wykazać wykorzystaną opiekę nad dzieckiem po zmianach w przepisach
  • czy należy zawrzeć informację o wykorzystanym urlopie ojcowskim po zmianach w przepisach
  • czy należy zawrzeć informację o wykorzystanym urlopie macierzyńskim i rodzicielskim po zmianach w przepisach
  • jakie okresy nieskładkowe należy wykazać w świadectwie pracy
  • sprostowanie do wydanego świadectwa pracy
  • jak sporządzić duplikat świadectwa pracy

IV. Urlopy wypoczynkowe

1. Prawo do urlopu wypoczynkowego

  • nabycie prawa do urlopu w pierwszym roku pracy - najnowsze stanowisko MRPiPS z 2016 r.
  • liczenia terminów dla celów nabywania uprawnień ze stosunku pracy
  • zmiana pracodawcy w danym roku kalendarzowym a prawo do kolejnego urlopu wypoczynkowego
  • nabycie prawa do kolejnego urlopu wypoczynkowego
  • ponowne ustalenie wymiaru urlopu wypoczynkowego po złożeniu dokumentów
  • kontynuacja zatrudnienia a przeniesienie niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego na kolejną umowę

2. Dodatkowy urlop wypoczynkowy pracownika niepełnosprawnego

  • nabycie prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego po przepracowaniu roku - najnowsze stanowisko MRPiPS z 2016 r.
  • rozwiązanie umowy o pracę w roku nabycia prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego
  • rozwiązanie umowy o pracę w latach kolejnych po nabyciu prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego
  • ustalenie wymiaru urlopu wypoczynkowego pracownika niepełnoatatowego
  • utrata stopnia niepełnosprawności w trakcie roku kalendarzowego

3. Urlop proporcjonalny

  • kilkukrotna zmiana wymiaru czasu pracy w trakcie roku kalendarzowego
  • kilkukrotny urlop bezpłatny w danym roku kalendarzowym
  • rozpoczęcie urlopu wychowawczego i zakończenie w tym samym roku kalendarzowym
  • zakończenie urlopu bezpłatnego, wychowawczego w roku następnym
  • podział urlopu wychowawczego z zachowaniem prawa do pełnego wymiaru urlopu wypoczynkowego
  • zmiana pracodawcy w trakcie roku kalendarzowego a prawo do urlopu wypoczynkowego

V. Zawieranie umów o pracę na nowych zasadach
    na bazie wyjaśnień MRPiPS oraz PIP

1. Umowa na okres próbny

  • czy można zawrzeć kilkukrotnie umowę na okres próbny
  • czy można zawrzeć z tą samą osobą umowę na okres próbny po okresie przerwy
  • czy można zawrzeć aneks wydłużający czas trwania umowy

2. Umowy na czas określony

  • jak ustalić limit umów na czas określony po ustawie antykryzysowej
  • jaki wpływ na limity mają okresy poprzedniego zatrudnienia
  • jakie skutki niesie za sobą naruszenie limitów 3/33
  • jak należy traktować aneks do umowy
  • jak po przerwie w zatrudnieniu ustalić dopuszczalny limit 33 miesięcy - stanowisko MRPiPS
  • jak zdefiniować pracę sezonową, dorywczą na okres kadencji
  • jak należy rozumieć przyczyny obiektywne
  • jakie zapisy należy wprowadzić do umowy aby wyłączyć ją z limitów 3/33
  • jak sformułować pismo do PIP o przyczynach obiektywnych i jak ustalić termin 5 dni roboczych
  • jak postąpić gdy pracownik odmawia podpisania aneksu do umowy o celach i przyczynach obiektywnych - stanowisko PIP

3. Okresy wypowiedzeń

  • dla jakich umów obowiązują nowe okresy wypowiedzeń
  • jak ustalić okres wypowiedzenia w przypadku umowy trwającej w dniu wejścia w życie nowych przepisów
  • jak wyliczyć staż w przypadku przerw w zatrudnieniu
  • od którego momentu można zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy z początkiem miesiąca czy od momentu złożenia wypowiedzenia
  • czy istnieje możliwość skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę na czas określony
  • czy strony mogą wydłużyć w umowie o pracę okresy wypowiedzeń
  • jakie wynagrodzenie przysługuje pracownikowi w okresie wypowiedzenia
  • czy można odwołać pracownika ze zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy

VI. Czas pracy - planowanie

1. Wybór odpowiedniego systemu czasu pracy

  • system podstawowy
  • system równoważny
    • podstawowy
    • przy dozorze urządzeń
    • przy pilnowaniu mienia lub ochronie osób
  • system pracy w ruchu ciągłym
  • podmioty w których stosowany jest system pracy w ruchu ciągłym
  • przerywany czas pracy
  • zadaniowy czas pracy
    • w jakich sytuacjach możliwe jest zastosowanie takiego systemu
  • ruchomy czas pracy
  • system skróconego tygodnia pracy
  • system pracy weekendowej

2. Wymiar i normy czasu pracy

  • wymiar czasu pracy w 2017 r. dla pracownika pełno i niepełnoetatowego
  • wskazanie obowiązujących normy czasu pracy w informacji dodatkowej
  • zasada przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy

3. Czas pracy pracowników niepełnosprawnych

  • normy czasu pracy osób niepełnosprawnych
  • niepełnosprawny zatrudniony w niepełnym wymiarze czasu pracy
  • możliwości wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych i porze nocnej
  • wysokość wynagrodzenia niepełnosprawnego objętego obniżonymi normami czasu pracy
  • przerwy pomiędzy okresami niepełnosprawności a wysokość wynagrodzenia

4. Praca w niedziele i święta

  • czy w każdej sytuacji pracodawca może zaplanować lub zlecić pracę w niedziele
  • co spowoduje ustalenie innych godzin pracy w niedziele niż kodeksowe
  • zaplanowałeś pracę w niedzielę, kiedy należy udzielić pracownikowi dnia wolnego
  • jak postąpić w sytuacji, kiedy dzień wolny nie został udzielony pracownikowi
  • jak powinien wyglądać rozkład czasu pracy przewidujący pracę w niedzielę
  • czy możemy pracownikowi zaplanować każdą niedzielę w pracy?

5. Sporządzanie rozkładów czasu pracy

  • w jakich sytuacjach powstaje obowiązek tworzenia rozkładów czasu pracy
  • w jakiej formie i na jaki okres należy stworzyć rozkład czasu pracy
  • w jaki sposób i w jakim terminie należy przekazać rozkład czasu pracy pracownikowi
  • kiedy pracodawca będzie zwolniony ze sporządzania rozkładów czasu pracy
  • kiedy pracodawca będzie miał możliwość zmiany rozkładu czasu pracy
  • aktualne stanowisko PIP oraz MRPiPS
  • jakie zasady muszą być zachowane aby rozkład czasu pracy nie był zakwestionowany przez PIP?

6. Odpracowanie wyjść prywatnych

  • wniosek o wyjście prywatne
  • możliwość odpracowania wyjścia prywatnego:
    • kobiet w ciąży
    • pracowników niepełnosprawnych na bazie wyjaśnień GIP
    • pracowników młodocianych
  • odpracowanie wyjścia prywatnego w innym miesiącu a prawidłowe rozliczenie wynagrodzenia

VII. Rozliczenie czasu pracy

1. Zatrudnienie lub zwolnienie w trakcie okresu rozliczeniowego

  • rozwiązanie umowy o pracę w trakcie okresu rozliczeniowego skutkujące wypłatą dodatkowego wynagrodzenia wraz z dodatkiem
  • prawidłowe ustalenie stawki godzinowej (wymiar czy rozkład czasu pracy)
  • niedopracowanie godzin w związku z nierównomiernym rozkładem czasu pracy na poszczególne miesiące danego okresu rozliczeniowego
  • w jakiej wysokości wypłacić dodatek do wynagrodzenia? – Stanowisko Państwowej Inspekcji Pracy

2. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych

  • która godzina będzie godziną nadliczbową dla pracownika niepełnoetatowego
  • obliczanie przekroczeń godzin ponadwymiarowych dobowych i średniotygodniowych
  • przekroczenie godzin ponadwymiarowych a prawidłowe ustalenie dodatku do wynagrodzenia
  • konsekwencje nieokreślenia limitu godzin
  • pracownik składa wniosek o odebranie czasu wolnego za nadgodziny
  • wskazanie pracownikowi termin odbioru czasu wolnego za nadgodziny
  • jak rozliczyć wynagrodzenie w przypadku odbioru czasu wolnego w innym miesiącu
  • jakie dodatki do wynagrodzenia przysługują pracownikowi za pracę w godzinach nadliczbowych
  • prawidłowe ustalenie nadgodzin „dobowych i średniotygodniowych” a wysokość dodatku
    • wcześniejsze wezwanie pracownika do pracy
    • wezwanie pracownika do pracy w dniu wolnym a przekroczenie normy dobowej
    • wezwanie pracownika do pracy w dniu wolnym z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy a przekroczenie normy dobowej
    • wezwanie pracownika do pracy w niedziele i święto a przekroczenie normy dobowej
    • planowana praca w niedziele i święto a przekroczenie normy dobowej
    • wezwanie do pracy pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy a naruszenie limitu godzin ponadwymiarowych i norm czasu pracy
  • pojęcie dnia wolnego od pracy
    • w jakich godzinach przypada dzień wolny za pracę w niedzielę – święto i dniu wolnym z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy

3. Jak nieobecności w pracy wpływają na kwalifikację nadgodzin

  • omówienie najnowszego stanowiska MRPiPS z września 2016 r.
  • opieka nad dzieckiem na część dnia (wymiar godzinowy) a zlecenie dodatkowej pracy w tym dniu
  • udzielenie czasu wolnego za nadgodziny na część dnia a zlecenie dodatkowej pracy w tym dniu
  • wcześniejsze wezwanie pracownika do pracy po urlopie wypoczynkowym

Prowadzący

Ekspert Instytutu ds. kadr i płac

Zdobywca tytułu "Kadrowy Roku w 2008 roku" (wyróżnienie w 2007 roku).

Specjalista z zakresu Prawa pracy z wieloletnią praktyką zawodową. Posiada 10-letnie doświadczenie zawodowe pracując w Działach Personalnych dużych międzynarodowych firm jako Specjalista i Starszy Specjalista HR. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach Prawa pracy, w tym m.in: rozliczaniem czasu pracy, wynagrodzeń, ZFŚS.

W latach 2010/2011 odpowiadał na pytania czytelników w biuletynach "Ubezpieczeń i Prawa pracy" wydawnictwa GOFIN.

Aktualnie współpracuje z:

  • wydawnictwem INFOR jako autor publikacji na łamach dwutygodnika „Monitor prawa pracy i ubezpieczeń społecznych”
  • Górnośląską Wyższą Szkołą Handlową w Katowicach jako wykładowca
Opinie o wykładowcy

Opinia:

Duży zakres materiału, przekazany w sposób ciekawy i interesujący. Poparty szeregiem przykładów-polecam

Agnieszka Banachowicz-Smurawa
Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu

Opinia:

Szkolenie bardzo ciekawe i na wysokim poziomie ze względu na wiele praktycznych przykładów, obrazujących rozwiązanie również nietypowych sytuacji

Agnieszka Szołtysik
Śląskie Centrum Przedsiębiorczości

Opinia:

Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia. Materiały przygotowane przez prowadzącego, jak i sam sposób prowadzenia bardzo dobry. Polecam wszystkim zainteresowanym wykłady z tym wykładowcą.

Jadwiga Kocięba
AGRO Kocięba

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Gródek
Termin: 2017-11-14 — 2017-11-17 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (14 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

Istnieje możliwość skorzystania z transportu. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

14.11.2017
20.00 – kolacja

15.11.2017
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – wycieczka na Słowację

16.11.2017
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja

17.11.2017
08.00 – 9.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • wycieczkę

UWAGA

Istnieje możliwość udziału w szkoleniu bez wycieczki z rozszerzoną częścią merytoryczną. Dla osób zainteresowanych takim wariantem przygotowujemy indywidualny harmonogram. Podana cena nie obejmuje wówczas kosztów noclegu oraz wyżywienia

Heron Live Hotel*****

Heron Live Hotel***** to miejsce połączenia żywiołów, które energie czerpie wprost z otaczającej go natury - bliskość gór, spokój lasu, żywioł wody. Położony w małopolsce, w miejscowości Sienna Heron Live Hotel to połączenie gustownego hotelu z ekskluzywnym spa, bogatą ofertą trzech restauracji i klubu oraz wysokiej klasy miejscem na spotkania biznesowe. Znakomicie skomunikowany, a jednocześnie ukryty w leśnej głuszy, położony nad samym brzegiem Jeziora Rożnowskiego.

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/bs_0616.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/hotel-heron41.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-lobby-1.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-pokoje-20.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-spa-1.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-spa-5_1.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-spa-3.jpg

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt


tel.: +48 22 403 40 94
biuro@ad.edu.pl

NOWY