Vademecum Księgowego - Podatki 2018 - Gródek - Szkolenia podatki i rachunkowość

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Vademecum Księgowego - Podatki 2018

4 dni - Heron Live Hotel***** z wycieczką na Słowację

O szkoleniu

Przedmiotem szkolenia "Vademecum Księgowego - Podatki 2018" jest przedstawienie uczestnikom najnowszych zmian w zakresie podatku VAT i CIT oraz Split payment i JPK. Szkolenie to także omawianie aktualnych problemów związanych z rozliczaniem podatków VAT i CIT, determinowanych w szczególności działaniem organów podatkowych oraz orzecznictwem Ministra Finansów, sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Szkolenie nakierowane jest na aspekty praktyczne, tj. zarówno przedstawienie danej problematyki, jak i możliwych sposobów postępowania z nią związanych. W trakcie szkolenia jego uczestnicy będą mieli również możliwość pozyskania informacji co do kierunków i sposobów podejmowania działań kontrolnych przez organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej, a także planowanych, kolejnych zmian w ustawie o VAT.

Program

Podatek VAT 2018

1. Planowane zmiany w zakresie podatku VAT na 2018

  • Split payment – „podzielona płatność”
    • zasady stosowania (dobrowolność czy przymus)
    • katalog transakcji, których dotyczy Split payment
    • rachunek VAT
    • stosowanie Split payment a termin zwrotu nadwyżki podatku naliczonego
    • dokonywanie płatności przy wykorzystaniu Split-payment
    • odpowiedzialność solidarna podmiotu trzeciego (odbiorcy płatności)
    • zasady wykorzystywania środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku VAT
    • termin wejścia w życie Split payment oraz przepisy przejściowe
    • korzyści i niedogodności związane ze stosowaniem Split payment
  • zmiany w zakresie katalogu towarów podlegających opodatkowaniu według obniżonej stawki VAT
  • 0% stawka VAT dla poszkodowanych w wyniku klęski żywiołowej
  • zwolnienia dla kas fiskalnych w 2018
  • kasy fiskalne on-line w kontekście 2018
  • PKWiU dla celów podatku VAT w 2018
  • „należyta staranność” – prace nad katalogiem przesłanek
  • pozostałe koncepcje zmian (m.in. Centralny Rejestr Faktur, jednolity model faktur w stosunkach z administracją publiczną; JPK-paragony itd.)

2. Aktualne problemy z zakresu podatku VAT w kontekście praktyki oraz orzecznictwa organów podatkowych i sądów administracyjnych, m.in.:

  • kontrakt menedżerski a podatek VAT
  • odszkodowanie za rozwiązanie umowy
  • ujmowanie kosztów dodatkowych w treści faktury
  • korekta WNT oraz import usług
  • wykonawca a podwykonawca usług budowlanych
  • wynajem pracowników, sprzętu budowlanego itd. – a odwrotne obciążenie
  • „pierwsze zasiedlenie” budynku, budowli lub ich części
  • przyporządkowanie transportu w transakcji łańcuchowej (szeregowej)
  • rozliczanie faktur korygujących
  • usługi rozliczane okresowo a moment powstania obowiązku podatkowego
  • moment wykonania usługi a protokół jej odbioru
  • refakturowanie
  • związek nabywanych usługi i towarów z czynnościami opodatkowanymi
  • należyta staranność jako praktyczna przesłanka dla skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego
  • rozliczanie faktur korygujących w zakresie transakcji podlegających „odwrotnemu obciążeniu”
  • anulowanie faktur
  • odliczanie podatku naliczonego z faktur wystawionych przez podmiot niebędący podatnikiem VAT czynnym
  • korekta deklaracji a korekta JPK-ewidencja VAT

Podatek CIT 2018

I. Najważniejsze zmiany w podatku CIT od sierpnia 2017

1. Wprowadzenie jednorazowej amortyzacji nakładów na środki trwałe w kwocie do 100.000 PLN

Nowe zasady rozliczania podatku dochodowego w przypadku zakupu biletów u zagranicznych przewoźników lotniczych

II. Najważniejsze (planowane) zmiany w podatku CIT od 2018

1. Wprowadzenie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników posiadających nieruchomości komercyjne handlowo-usługowe oraz budynki sklasyfikowane jako biurowe

2. Zmiany w zakresie ulgi badawczo – rozwojowej

3. Ograniczenie tzw. zwolnienia dla dywidend

4. Wprowadzenie do ustawy o CIT nowego źródła przychodów - zyski kapitałowe

5. Nowa kategoria przychodowa – przychody z tytułu nieodpłatnego przekazania rzeczy i praw

6. Doprecyzowanie przepisów w zakresie kosztów pośrednich – ujęcie podatkowe uzależnione od ujęcia rachunkowego

7. Zmiany w zakresie możliwości zaliczania odsetek do kosztów podatkowych

8. Wprowadzenie limitu w zakresie kosztów uzyskania przychodów w odniesieniu do nabywanych usług niematerialnych

9. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku

10. Strata z tytułu zbycia wierzytelności kosztem w kwocie netto

11. Doprecyzowanie przepisów w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów ze zbycia wierzytelności oraz strat ze zbycia wierzytelności

12. Podwyższenie kwoty umożliwiającej jednorazową amortyzację do 10.000 PLN

13. Ograniczenie w możliwości zaliczania do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych / opłat licencyjnych w odniesieniu do wartości niematerialnych i prawnych (m.in. znaki towarowe) w przypadku, gdy kwota odpisów przekroczy przychód podmiotu zbywającego

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu podatku VAT

Doradca podatkowy

Prawnik

Absolwent

  • Uniwersytet Jagielloński - Wydział Prawa i Administracji
Doświadczenie zawodowe

Od 11 lat zajmuje się doradztwem podatkowym. W tym okresie współpracował z największymi firmami doradztwa podatkowego. Reprezentuje Klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.

Wybrane publikacje

Autor licznych publikacji podatkowych oraz komentarzy na łamach m.in. Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Vademecum Głównego Księgowego. Współautor Leksykonu VAT.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie bardzo dobre merytorycznie

Aneta Gierczak
Dyckerhoff

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone w sposób profesjonalny i wyczerpujący, staranny i rzetelny. Na każde pytanie została udzielona odpowiedź

Mirosław Dzierzgowska
Sinevia

Opinia:

Szkolenie zostało przeprowadzone w sposób interesujący. Prowadzący w sposób ciekawy i profesjonalny przekazywał swoją wiedzę

Nina Kaźmieczak
Sinevia

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Ekspert Instytutu z zakresu podatków

Doradca Podatkowy

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Specjalizacja

Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, rachunkowości oraz przekształceniach form organizacyjno-prawnych.

Doświadczenie zawodowe

Wiedza i doświadczenie to ponad 7-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych.

Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone profesjonalnie. Informacje przekazane obrazowo, poparte dodatkowymi materiałami. Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie

Agnieszka Dziwińska
Helden Helt & Fischer

Opinia:

Szkolenie na wysokim poziomie, spełniające wszelkie oczekiwania. Zajęcia dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta. Dużym plusem jest możliwość uzyskania obszernych konsultacji wg potrzeb Klienta.

Alicja Pląsek
Biuro Rachunkowe Alicja Pląsek

Opinia:

Szkolenie świetnie zorganizowane. Wykładowca poruszał tematy najbardziej aktualne i praktyczne

Alina Żukrowska
Lotos Kolej

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Gródek
Termin: 2018-06-05 — 2018-06-08 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 2390 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (14 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

Istnieje możliwość skorzystania z transportu. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

05.06.2018
20.00 – kolacja

06.06.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – wycieczka na Słowację

07.06.2018
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja

08.06.2018
08.00 – 9.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • wycieczkę

UWAGA

Istnieje możliwość udziału w szkoleniu bez wycieczki z rozszerzoną częścią merytoryczną. Dla osób zainteresowanych takim wariantem przygotowujemy indywidualny harmonogram. Podana cena nie obejmuje wówczas kosztów noclegu oraz wyżywienia

Heron Live Hotel*****

Heron Live Hotel***** to miejsce połączenia żywiołów, które energie czerpie wprost z otaczającej go natury - bliskość gór, spokój lasu, żywioł wody. Położony w małopolsce, w miejscowości Sienna Heron Live Hotel to połączenie gustownego hotelu z ekskluzywnym spa, bogatą ofertą trzech restauracji i klubu oraz wysokiej klasy miejscem na spotkania biznesowe. Znakomicie skomunikowany, a jednocześnie ukryty w leśnej głuszy, położony nad samym brzegiem Jeziora Rożnowskiego.

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/bs_0616.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/hotel-heron41.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-lobby-1.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-pokoje-20.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-spa-1.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-spa-5_1.jpg

http://u.profitroom.pl/2015.heron-hotel.com/thumb/0x900/uploads/heron-spa-3.jpg

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

NOWY