Vademecum Księgowego - Podatki 2017-2018 - Cedzyna - Szkolenia podatki i rachunkowość

Szkolenia wyjazdowe - czym wyróżnia się nasza oferta?

Vademecum Księgowego - Podatki 2017-2018

3 dni - Hotel Uroczysko**** Spa & Business

O szkoleniu

Przedmiotem szkolenia "Vademecum Księgowego - Podatki 2017" jest przedstawienie uczestnikom najnowszych zmian w zakresie podatku VAT oraz JPK (Jednolity Plik Kontrolny), a także aktualnych problemów związanych z rozliczaniem podatku VAT, determinowanych w szczególności działaniem organów podatkowych oraz orzecznictwem Ministra Finansów, sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szkolenie nakierowane jest na aspekty praktyczne, tj. zarówno przedstawienie danej problematyki, jak i możliwych sposobów postępowania z nią związanych. W trakcie szkolenia jego uczestnicy będą mieli również możliwość pozyskania informacji co do kierunków i sposobów podejmowania działań kontrolnych przez organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej, a także planowanych, kolejnych zmian w ustawie o VAT.

Skolenie ma również wyjaśnić jak poradzić sobie z korektą w okresie przejściowym stosowania nowych przepisów i czy z dniem 1 stycznia 2017 można zaliczyć w koszty wszystkie niezapłacone faktury.

W ciągu ostatnich kilku lat problem korekty przychodów i kosztów dał się we znaki wszystkim podatnikom. Od 2017 roku  zasady dokonywania korekt zostają zmienione, zmieniają się limity transakcji gotówkowych, co powoduje dalsze konsekwencje w podatkach dochodowych. Sporo nowości czeka nas w tematyce cen transferowych, zmianom ulegają także stawki podatku CIT, w zakresie wprowadzenia nowej obniżonej stawki. Uzupełnieniem tematyki zmian będzie także wskazanie najnowszych trendów interpretacyjnych z 2016 r. w wielu ważnych tematach m.in. braku przychodów z nieodpłatnych świadczeń, imprez integracyjnych, samochodów służbowych używanych w celach prywatnych oraz kontrowersyjnych rozstrzygnięć dotyczących usług opodatkowanych podatkiem u źródła.

Program

Podatek VAT 2017

I. Nowelizacja ustawy o VAT - 2017

a) Zmiany w zakresie ustawy o VAT

1. Stosowanie mechanizmu „odwrotnego obciążenia” przy usługach budowlanych (nowy załącznik nr 14 do ustawy o VAT) (m.in.: pojęcie „podwykonawcy, refakturowanie usług, wykonawca a deweloper)

2. Likwidacja zwolnienia od podatku VAT względem usługi stanowiącej element usługi o charakterze finansowym lub ubezpieczeniowym, który sam stanowi odrębną całość i jest właściwy oraz niezbędny do świadczenia usługi zwolnionej (wykreślenie art. 43 ust. 13 i 14 ustawy o VAT)

3. Modyfikacja zasad dotyczących odliczania podatku VAT przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów, imporcie usług oraz „odwrotnym obciążeniu

4. Zwrot podatku VAT – nowe regulacje dotyczące

  • zakresu weryfikacji zasadności zwrotu
  • warunków uzyskania zwrotu w terminie 25 dni

5. Uzyskiwanie i utrata statusu podatnika VAT czynnego (procedura rejestracji, wykreślenie podatnika z rejestru, kwestia kaucji rejestracyjnej)

6. Kwartalne rozliczanie podatku VAT – nowe ograniczenia

7. Przesłanki ustalenia przez organ podatkowy dodatkowego zobowiązania podatkowego  - sankcja w podatku VAT – 20%,30% i 100% (nowowprowadzone art. 110a i art. 110b ustawy o VAT)

8. Zwolnienie podmiotowe w podatku VAT – podwyższenie limitu wartości sprzedaży do 200 000 zł (art. 113 ustawy o VAT)

9. Składanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej deklaracji VAT i informacji podsumowujących

10. Inne zmiany

  • odpowiedzialność pełnomocników za rozliczenia podatkowe rejestrowanego podatnika
  • odpowiedzialność solidarna nabywcy z podmiotem dokonującym dostawy – znowelizowany art. 105a ustawy o VAT)

11. Nierzetelne faktury – surowsza odpowiedzialność karnoskarbowa

b) Zmiany w zakresie zwolnień z kas fiskalnych

1. Modyfikacji przepisów dotyczących stosowania niektórych kategorii zwolnień

2. Modyfikacja zasad stosowanie kas rejestrujących przez wybrane grupy zawodowe (lekarze, prawnicy)

3. Szczególny przypadek sprzedaży dokonywanej przez pracodawcę na rzecz pracowników a stosowanie kas rejestrujących

c) Doprecyzowanie przepisów dotyczących usług związanych z nieruchomościami (art. 31a-31b rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15.03.2011)

II. Aktualna problematyka z zakresu podatku VAT

1. Moment dokonania dostawy towarów a obowiązek podatkowy (dostawa towarów transportowanych, sprzedaż wysyłkowa, regulaminy handlowe, INCOTERMS; dostawa towarów a okresy rozliczeniowe)

2. Moment wykonania usługi a obowiązek podatkowy (moment faktycznego wykonania usługi, usługi świadczone etapami/częściami; usługi, dla których przewidziano okresy rozliczeniowe – np. licencje, subskrypcje; wykonanie usługi a protokół zdawczo-odbiorczy)

3. Rodzaje usług, dla których przewidziano szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego (m.in. najem, dzierżawa, tzw. „media”, usługi budowlane dla innych podatników)

4. Moment wykonania usługi a refakturowanie (m.in.: refakturowanie mediów; refakturowanie usług, dla których przewidziano szczególny moment powstania obowiązku podatkowego)

5. Przedpłaty a obowiązek podatkowy (przedpłaty w obrocie krajowym, przedpłaty przy transakcjach zagranicznych)

6. Kaucje a podatek VAT

7. Vouchery, bony zakupowe a podatek VAT

8. Wykonanie zastępcze a podatek VAT

9. ZFŚS a podatek VAT

10. Nieodpłatne przekazania towarów a ich konsumpcyjny charakter

11. Koncepcja świadczenia kompleksowego a kwalifikacja transakcji dla celów podatku VAT

12. Koszty dodatkowe pobierane od nabywcy (opakowanie, transport, atesty, koszty przejazdu) a podstawa opodatkowania)

13. Aport do spółki prawa handlowego a podstawa opodatkowania (w tym m.in. aport połączony z przekazaniem środków pieniężnych)

14. Rozliczanie faktur korygujących „in minus” po stronie sprzedawcy oraz nabywcy

15. Rozliczanie faktur korygujących „in plus” po stronie sprzedawcy oraz nabywcy

16. Podstawa opodatkowania przy transakcjach między pracodawcą a pracownikami

17. Odliczanie podatku VAT względem wydatków związanych z samochodami (m.in. odliczenie kwoty podatku VAT w 50% oraz 100%, ewidencja przebiegu pojazdu, VAT-26; wynajem samochodu na rzecz pracownika; nieodpłatne udostępnienie samochodu na rzecz pracownika; parkowanie samochodu w miejscu zamieszkania pracownika)

18. Wydatki o charakterze ogólnym a prawo do odliczenia podatku naliczonego

19. Moment powstawania prawa do odliczenia podatku naliczonego (transakcje krajowe, WNT, import usług, odwrotne obciążenie, import towarów)

20. Kierunki kontroli organów podatkowych w kontekście wyłączeń prawa do odliczenia podatku naliczonego (m.in.: dokumentowanie transakcji, weryfikacja kontrahentów)

21. Zakup usług organizacji spotkań w kontekście wyroku NSA z dnia 11 lutego 2016 r. (sygn. I FSK 1668/14)

22. Sprzedaż samochodu a procedura VAT - marża

23. Sposoby archiwizacji faktur

Podatek CIT 2017

1. Jak będą opodatkowane aporty i wymiany udziałów od 2017 roku?

2. Wprowadzenie obniżonej 15 proc. stawki podatku  CIT dla tzw. małych podatników oraz dla podatników rozpoczynających działalność w pierwszym roku podatkowym

3. Rabaty, opusty cenowe, zwroty towarów, premie pieniężne, skonta – w praktyce po zmianach w 2016 r.

4. Ceny transferowe po zmianach od 2017 roku. Kto jest zobligowany do tworzenia dokumentacji na nowych zasadach?

5. Nowe zasady odliczania od podstawy opodatkowania kosztów poniesionych przez podatnika na działalność badawczo-rozwojową oraz likwidacja ulgi na nowe technologie. Jak ja zastosować przy wyliczaniu CIT-8 za 2016 rok?

6. Świadczenia na rzecz pracowników oraz rozliczanie działań marketingowych

  • Wynagrodzenia i składki – moment ujęcia w kosztach podatkowych
  • Tzw. premie z zysku a koszty podatkowe
  • Świadczenia dodatkowe (m.in. imprezy integracyjne, szkolenia, ubezpieczenia dodatkowe, działania socjalne, świadczenia na rzecz członków zarządów i rad nadzorczych, podróże służbowe) – omówienie skutków wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 8 lipca 2014 r. – skutki w PIT i CIT

7. Rozliczanie działań marketingowych na gruncie CIT – konsumpcja z kontrahentami, prezenty i gadżety, sponsoring, organizacja i udział w targach / szkoleniach / konferencjach

8. Samochody w działalności gospodarczej (m.in. częściowe odliczenie VAT a koszty w CIT, amortyzacja i ubezpieczenie, leasing a dzierżawa / najem, samochody służbowe na cele prywatne, paliwo, dodatkowe wydatki, nieodliczony vat a koszty podatkowe)

9. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na przedszkola, żłobki, kluby dziecięce, wynajęcie dziennego opiekuna itp. w świetle zmian od 2016 r., zasady zwolnienia z PIT

10. Zmiana zasad stosowania skali podatkowej i kwoty wolnej – konsekwencje dla PŁATNIKA i w zeznaniach rocznych za rok 2017 oraz zasady ustalania zaliczki na PIT po zmianach w zakresie skali podatkowej

11. Wpływ rewolucyjnego wyroku Trybunału Konstytucyjnego na brak powstawania przychodu po stronie pracowników z tytułu świadczeń nieodpłatnych (bardzo liczne wyroki sądów administracyjnych)

12. Zmiany w zasadach stosowania 50% kosztów uzyskania dla niektórych podatników

13. Problemy podatkowe w orzecznictwie sądowym i interpretacjach podatkowych w 2016 r., m.in.:

  • Moment rozpoznania przychodu w CIT, a moment wykonania usługi w podatku VAT
  • Nowy trend interpretacyjny w zakresie nieodpłatnych świadczeń przy członku zarządu spółki kapitałowej pełniącym swą funkcję nieodpłatnie
  • Jak długo fiskus może weryfikować stratę podatkową?
  • Straty w kosztach uzyskania przychodów
  • Cashpooling a cienka kapitalizacja – zmiana linii orzeczniczej
  • Sprzedaż dotowanego środka trwałego a koszty uzyskania przychodów

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu podatków

Doradca Podatkowy

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Specjalizacja

Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, rachunkowości oraz przekształceniach form organizacyjno-prawnych.

Doświadczenie zawodowe

Wiedza i doświadczenie to ponad 7-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych.

Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone profesjonalnie. Informacje przekazane obrazowo, poparte dodatkowymi materiałami. Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie

Agnieszka Dziwińska
Helden Helt & Fischer

Opinia:

Szkolenie na wysokim poziomie, spełniające wszelkie oczekiwania. Zajęcia dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta. Dużym plusem jest możliwość uzyskania obszernych konsultacji wg potrzeb Klienta.

Alicja Pląsek
Biuro Rachunkowe Alicja Pląsek

Opinia:

Szkolenie świetnie zorganizowane. Wykładowca poruszał tematy najbardziej aktualne i praktyczne

Alina Żukrowska
Lotos Kolej

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Informacje ogólne

Miejscowość: Cedzyna
Termin: 2017-11-08 — 2017-11-10 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 1690 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Zamówienie

Cena: 1690 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (14 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Harmonogram

08.11.2017
20.00 – kolacja

09.11.2017
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad
20.00 – kolacja

10.11.2017
08.00 – 09.00 – śniadanie
09.00 – 14.00 – szkolenie
14.00 – 14.45 – obiad

Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • materiały szkoleniowe
  • 2 noclegi w pokojach 2-osobowych
  • wyżywienie
  • korzystanie z atrakcji oferowanych przez hotel

Hotel Uroczysko**** Spa & Business - www.hotel-uroczysko.com.pl

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

Kontakt


tel.: +48 22 403 40 94
biuro@ad.edu.pl

NOWY